وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با وزیر روابط و همکاری های بین الملل آفریقای جنوبی بر توسعه و گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران علی طیب نیا در این دیدار با بیان اینکه  توسعه همکاری ها با کشورهای آفریقایی از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است گفت: گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف، بویژه اقتصادی با کشور آفریقای جنوبی برای ما بسیار مهم است.

وی با اشاره به نقش موثر وزیر روابط و همکاری های بین الملل آفریقای جنوبی در برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور گفت: روابط سیاسی دو کشور ایران و آفریقای جنوبی همیشه در سطح مطلوبی قرار داشته است و امیدواریم این سفر به بهبود و گسترش روابط دو کشور در حوزه اقتصادی نیز کمک کند.

طیب نیا با اشاره به علایق و همبستگی های بسیار زیاد میان دو کشور خاطر نشان کرد: به دلیل توانمندی های اقتصادی و قابلیت هایی که در آفریقای جنوبی وجود دارد توسعه روابط ایران با آفریقای جنوبی برای ما بسیار با اهمیت است.

وزیر اقتصاد کشورمان افزود: در حال حاضر حجم روابط تجاری دو کشور متناسب با ظرفیت های اقتصادی دو کشور نمی باشد که باید در این سفر و سفرهای آتی مقامات دو کشور برنامه ریزی های لازم برای افزایش مبادلات تجاری صورت گیرد.

در ادامه این دیدار وزیر روابط و همکاری های بین الملل آفریقای جنوبی با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، خواستار اجرای هر چه سریعتر نتایج کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور شد.
"مایته انکوانا مشابانه" گفت: آفریقای جنوبی علاقه مند به گسترش همکاری ها در زمینه فن آوری، کشاورزی، آب  با جمهوری اسلامی ایران می باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار