علیرضا زاکانی گفت: تعارض غربی‌ها با انقلاب اسلامی کاملاً مشهود است و آنها به همین دلیل برخی از کارگردانان سینما را به عنوان افراد درجه یک سینمای ایران معرفی می‌کنند.

علیرضا زاکانی نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت کنونی فیلم‌ها و اسلامی بودن آنها گفت: به اعتقاد من فیلم‌های سینمای ایران دو دسته‌اند. دسته‌ای از فیلم‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند که چهره‌ی سیاهی از اسلام و انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دهند و اتفاقا این فیلم‌ها همان‌هایی هستند که در جشنواره‌های کن و دیگر فستیوال‌های خارجی از عواملشان تقدیر می‌شود.

وی در ادامه افزود: تعارض غربی‌ها با انقلاب اسلامی کاملا مشهود است و به دلیل تعارض کارگردان چنین فیلم‌هایی را عناصر ممتاز و درجه 1 سینمای ایران می‌دانند و دائماً با تشویق آنها سعی در بیشتر تولید شدن فیلم‌های اسلام گریز دارند.

عضو سابق هیئت منصفه‌ی مطبوعات خاطرنشان کرد: دسته‌ی دوم فیلم‌هایی هستند که تلاش دارند چهره‌ی واقعی اسلام و بازتاب آن در ایران اسلامی را به نمایش درآورند که از بین همین افراد نیز بعضی ناموفق عمل می‌کنند و لازم است به تحلیل درستی از آنها پرداخته شود.

وی ادامه داد : آنچه واضح است تمرکز غربی‌ها در جهت تشدید ترویج سینمای دسته‌ی اول است و متاسفانه ما یک رویداد صحیح و قابل قبول از طرف مسئولین برای انتقال پیام انقلاب اسلامی و ارز‌ش‌های ناب اسلامی نداریم. با وجود اینکه بعضی‌کارگردانان تلاش در به تصویر کشیدن ارزش‌های اسلامی دارند اما به گونه‌ای سازمان یافته‌ای سینمای دسته اول در حال توسعه و پیشروی است.

این نماینده پیرامون دلایل اسلام‌گریزی شدن سینما عنوان کرد: دلیل اصلی این اتفاق نبود اعتماد درست سیاست گزاران سینما به موضوع اسلام است. البته در این سال‌ها جوانه‌های خوبی در سینمای ایران زده شده که حاصل برنامه‌ریزی مسئولین نبوده و به صورت خود جوش اتفاق افتاده است. امیدوارم مسئولین سینمای ایران نسبت به انجام وظایف خود راغب‌تر شوند و با برنامه‌ریزی دقیق و درست این جوانه‌ها به یک جریان ممتد تبدیل شود و سینمای ایران بهبود پیدا کند.

زاکانی در پایان با تاکید بر لزوم تغییر سیاستگذاران مسئولان سینما جهت رشد و توسعه این هنر-صنعت خاطرنشان کرد: اگر مسئولین سینمایی دقت خود را بالا ببرند و در نوع سیاست گذاری‌های خود تجدید نظر کرده و اهداف و افکار خود را به جای بی‌راهه، به سمت و سوی تراز انقلاب اسلامی متوجه کنند، زمینه‌ی رشد سینما کاملاً مهیا است اما سینماگران سعی کنند با توجه به ارزش‌های ایرانی و اسلامی و دوری از سیاه‌نمایی به این پیشرفت دست پیدا کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار