عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اورژانس به عنوان ارگانی که در موقعیت‌های پراسترس باید بیمار و خانواده آن‌ها را همیاری کند باید وضعیت استاندارد و بهتری نسبت به شرایط کنونی داشته باشد، اما شرایط فعلی این دستگاه رضایت بخش نیست.

احمد آریایی‌نژاد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر فرسودگی و از رده خارج بودن تجهیزات و امکانات اورژانس کشور خود به معظلی در وضعیت بیماران مبدل شده است به گونه‌ای که علاوه بر شرایط بیماری و بحرانی بیماران دغدغه وضعیت از رده خارج بودن آمبولانس‌ها و امکانات اورژانس هم مزید بر علت شده است.

وی ادامه داد: البته بسیاری از مشکلات اورژانس محتاج و چشم انتظار تأمین اعتبارات و خرید تجهیزات است که به علت نبود منابع مالی هنوز معلق باقی مانده است، اما آنچه مسلم است اورژانس به عنوان یک ارگان سرعتی و کمک‌رسان باید از تجهیزات به روز و استاندارد بهره ببرد تا بتواند کمک‌رسان احوال بیماران در شرایط اورژانسی باشد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات این دستگاه با خرید تجهیزات و تأمین نیروی انسانی مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: بهتر است با توجه به نقش اثرگذار اورژانس در حفظ سلامت و جان بیماران هرچه سریعتر در خصوص بهبود شرایط آن اقدامی صورت گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.