سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد:کمک واشینگتن به عربستان در تجاوز به یمن صرفا برای رفع نگرانی‌های این کشور بوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه اینترنتی کاخ سفید، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود در خصوص سفر «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه به کوبا و روابط آمریکا با این کشور گفت: تلاشی‌های برای عادی سازی روابط آمریکا و کوبا در جریان است و البته اقدامات دیپلماتیک مهمی نیز صورت گرفته است.
ارنست افزود: گام‌هایی برای عادی سازی روابط آمریکا و کوبابر داشته شده است.

ارنست درباره نگرانی کشورهای عرب درباره توافق با ایران گفت: البته رئیس جمهور این نگرانی را درک می‌کند و در این نگرانی با آنان شریک است. رئیس جمهور کاملا صریح گفته است بسیار اهمیت دارد توافق دیپلماتیک به شکلی حاصل شود که ایران را از رسیدن به سلاح اتمی باز دارد.

وی در ادامه مدعی شد: «ما شاهد فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه و دنیا از جمله در یمن بوده‌ایم و در حال حاضر نیز ایران به صورتی ناعادلانه چند آمریکایی را بازداشت کرده است که باور داریم این افراد باید بلافاصله آزاد شوند.»

ارنست درباره حمایت آمریکا از حملات هوایی عربستان در یمن گفت: هدف ما از حمایت از این اقدامات (تجاوز عربستان به یمن)، کمک به عربستان برای حل و فصل اوضاع در مرزهای جنوبی این کشور است که از دیرباز مایه نگرانی آنان شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۰۹:۳۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
خجالت هم چیز خوبی است...هزاران نفر مردم بیگناه آواره شده و صدها انسان اعم از زن و کودک بیگناه جان باخته اند که شما عربستان را از نگرانی دربیاورید...خون از دماغ یک آمریکایی و یا اروپایی بیاید دنیا کن فیکون می شود حالا جان زن و فرزند دیگران هیچ ارزشی برایتان ندارد.... خود را مهد دموکراسی دانسته و دم از حقوق بشر هم میزنید....تاوان خواهید داد انشا... بزودی
آخرین اخبار