سخنگوی کاخ سفید ضمن موفقیت‌آمیز خواندن راهبرد ائتلاف موسوم به ضد داعش در عراق، تاکید کرد رئیس جمهور آمریکا در پی انجام عملیات زمینی نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اینترنتی کاخ سفید، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود گفت: رئیس جمهور آمریکا به صورت روشن گفته است سناریویی را تصور نمی‌کند که در آن صد‌ها هزار نیروی آمریکا را به عملیات رزمی زمینی در عراق بکشاند. این به نفع منافع آمریکا نیست؛ رئیس جمهور نیز این مسئله را بررسی نمی‌کند و مشاوران نظامی رئیس جمهور نیز این را توصیه نمی‌کنند. 

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: راهبرد ائتلاف ضد داعش برای به عقب راندن داعش موفقیت آمیز بوده است و ما به این راهبرد، ادامه می‌دهیم. رئیس جمهور و تیم امنیتی وی تمایل عناصری از این راهبرد را که تاثیر قابل توجهی نداشته است، اصلاح کنند

جاش ارنست ادامه داد: ادامه حمایت ۶۰ عضو ائتلاف (موسوم به ضد داعش) یک نشانه از موفقیت ما است. این نشانه حمایت قوی بین المللی است. موفقیت ما بستگی به این دارد که حکومت عراق به شیوه‌ای عمل کند که اتحاد کشور حفظ شود. 

وی ادامه داد: نشانه دیگری از موفقیت ما مطلبی است که وزارت دفاع درباره مقدار قلمرو داعش گفته است. داعش پیش‌تر در برخی از نقاط به راحتی فعالیت داشت اما اکنون دیگر ندارد. داعش اکنون در ۲۰ تا ۲۵ درصد از مناطقی که به راحتی فعال بود، نمی‌تواند امنیت داشته باشد. پیشرفت قابل توجهی در عقب راندن داعش حاصل شده است اما شکست‌هایی نیز در این راه وجود دارد. 

سخنگوی کاخ سفید در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما مدتهاست که درباره ادامه اقدام دولت روسیه در نقض توافق می‌نسک نگران هستیم. ما درباره ناکامی آن‌ها در عمل به تعهدات خود نگران هستیم. 

وی ادامه داد: آمریکا و شرکای اروپایی درباره تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه مصمم هستند. ما شاهد هستیم این تحریم‌ها مشکلات اقتصادی بر دوش دولت روسیه گذاشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار