مدیر جهاد کشاورزی مریوان از بهره برداری اولین واحد مرغداری بدون مصرف آنتی بيوتيک با ظرفیت 20 هزار قطعه ای دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، سید عزیز هاشمی گفت:  این واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید 20 هزار قطعه ای مرغ سالم که در بازار به مرغ سبز معروف است افتتاح می شود.

وی افزود: 60 واحد مرغداری با ظرفیت  یک میلیون و 454 هزار قطعه در حال حاضر در مریوان فعالیت می کنند که در سال 10 هزار تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می شود و بیش از 70 درصد تولیدات مرغداری ها، مصرف داخل شهرستان و بقیه تولیدات به سنندج، همدان و کرمانشاه صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان بیان کرد: توليد و پرورش مرغ سبز بدون استفاده از آنتی بيوتيک و داروهای شيميایی است و برای کودکان در حال رشد٬ بانوان باردار و سالمندان بسيار مفيد و به عنوان سفير سلامتی بيماران و سالمندان بوده و دارای مزایای بسيارخوب تغذیه ای است.

گفتنی است که مرغ ارگانیک یا مرغ سبز به مرغی گفته می شود که از هیچ نوع ماده غیرطبیعی، شیمیایی و افزودنی برای تغذیه و پرورش این مرغ ها استفاده نشود و چنین مرغی نباید هیچ گونه دارویی از جمله انواع آنتی بیوتیک ها را در طول دوران رشدش دریافت کرده باشد.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.