یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از حضور ابتکار و امین زاده به این کمیسیون برای توضیح پاره‌ای از موضوعات خبر داد.

ابتکار و امین زاده برای توضیح به کمیسیون حقوقی و قضایی رفتندالهیار ملک‌شاهی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز عصر روز گذشته این کمیسیون گفت: در این جلسه الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری و معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور حضور پیدا کردند.

وی افزود: امین‌زاده با تعدادی از معاونان و مشاوران خود در جلسه حضور یافت به سوال قره سیدرومیانی درباره موازی کاری در دولت در خصوص پیگیری موضوعات حقوقی بین‌المللی پاسخ داد.

ملک‌شاهی عنوان کرد: نمایندگان در جلسه با معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تاکید کردند که موضوعات حقوقی به‌طور کامل در معاونت حقوقی ریاست جمهوری جمع شود و همچنین امین‌زاده گزارشی را درباره موضوعات مختلف حقوقی و کارهای انجام شده در این باره به کمیسیون ارائه داد.

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی بیان کرد: در قسمت دوم جلسه ابتکار به همراه مشاورانش  در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس حاضر شدند که رییس سازمان محیط زیست کشور  گزارشی از وضعیت محیط زیست در کمیسیون ارائه و همچنین در خصوص برخی از طرح‌ها و لوایحی که به مجلس تقدیم کرده بود، توضیحاتی را ارائه کرد و از نمایندگان درخواست کرد تا  طرح‌ها و لوایح را در مجلس فعلی به سامان برسانند و در مجموع توضیحات قابل قبولی  را از وضعیت محیط زیست و برخی از تخریبها و الاینده‌های موجود ارائه داد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: در این جلسه عنوان شد که محیط زیست باید اختیارات بیشتری داشته باشد تا بتوانند از تخریب محیط زیست جلوگیری کند همچنین آنان درخواست داشتند از مجلس که اختیارات پیشگیری از تخریب محیط زیست به آنان داده شود.

ملک‌شاهی اضافه کرد: درخواست دیگر ابتکار درباره لایحه جرم زدایی بود در این لایحه برخی از عناوین مجرمانه تخلف تبدیل می‌شود و ابتکار درخواست داشت آنچه مربوط به محیط زیست است همان عنوان جرم را داشت باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان در جلسه با ابتکار تاکید داشتند که محیط زیست باید برخورد قاطع تری در برخورد با تخریب و آلاینده‌ها انجام دهد و هم چنین موضوع منابع در این کمیسیون مطرح شد و نمایندگان راهکارهای خود را برای اختصاص منابع مالی بیشتر به سازمان محیط زیست ارائه دادند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار