نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت:طرح ارائه شده می تواند فعالیت های مجلس را پویاتر کند و حضور احزاب را تکمیل نماید.

دکتر هروی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند با اشاره به نزدیک شدن انتخابات دور دهم گفت: یکی از راهکارهای توسعه سیاسی در جوامع جهان سوم بحث توجه و لزوم بر به کار گیری احزاب در امور کشورها است .

 وی با بیان اینکه انتخابات یکی از راهکارها برای توسعه سیاسی در کشور است گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی را ابزاری سیاسی می دانیم که می توانیم بیشتر یک نگاه کلی را در یک استان و حضور جمعیتی را در انتخاب نمایندگان ببینیم.

دکتر هروی تصریح کرد:در کل هدف از طراحی این نوع انتخابات لزوم حضور حداکثری مردم در بحث انتخابات است و به همین جهت در موضوع انتخابات هنگامی که انتخاب ازسوی طیف گسترده تری از استان برگزار شود، حضور گسترده تر احزاب هم به چشم 

وی با بیان اینکه نگاه نمایندگان و مردم کلی خواهد بود اظهار کرد: نمایندگان فرصت این را خواهند داشت که به پردازش قوانین به شکل کلان بپردازند .

هروی خاطرنشان کرد: انتخابات دور دهم مجلس به شکل استانی، نگاه فراملی را حاکم خواهد کرد و سبب خواهد شد تا روند جزیره ای به نگاه کلان در تصمیم گیری ها تبدیل شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به جای اینکه نماینده مجلس در یک طیف محلی حضور و نمود پیدا کند، می تواند در طیف ملی حضور یابند .

وی با اشاره به اینکه کلیات این طرح در صحن علنی به تصویب رسیده ، افزود: جزئیات این طرح برگشت داده شده و در حال بررسی است تا به تصویب نهایی برسد.

وی در خصوص نظرش در رابطه با این که موافق یا مخالف این طرح است گفت : البته با توجه به اینکه قرار بود نقاط ضعف این طرح کوتاه شود و نقاط قوت آن نیز تکمیل شود در هر صورت طرح مناسبی است اما جامع نیست .

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح ارائه شده می تواند فعالیت های مجلس را پویاتر کند و حضور احزاب را تکمیل نماید.

هروی در ادامه خاطر نشان کرد: معتقدم اگر این طرح اجزاء مناسبی پیدا کند می تواند در رشد سیاسی مجلس و پدیده احزاب مناسب باشد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد نقاط منفی این طرح برداشته شود تا بتواند در زمینه مناسب به کار برده شود و اهداف تداوم طرح را درخود پیدا کند.
 
انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.