رییس اداره ساماندهی منطقه 10 گفت: در راستای اجرای کمپین آسمان آبی و زمین پاک بالغ بر 1200 واحد صنفی مزاحم تغییرکاربری دادند و 670 واحد صنفی ناایمن شناسایی شد.

بیژن صالحی، رییس اداره ساماندهی منطقه10 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد:‌ 1200 واحد صنفی از وضعیت زرد (آلاینده و مزاحم) به وضعیت سبز (غیرآلاینده) تغییر شغل دادند.

وی ادامه داد: با توجه به بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها وضعیت منطقه به لحاظ رتبه‌بندی از نظر آلایندگی، در بین مناطق 22 گانه تهران، در وضعیت زرد و دارای آلایندگی متوسط است.

* ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی

صالحی در ادامه با اشاره به ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی در سطح منطقه 10 گفت: این منطقه دارای 55 کیوسک مطبوعاتی همچنین 2 کیوسک عرضه گل است و به منظور ساماندهی این کیوسک‌ها (شست‌وشو، رنگ‌آمیزی، حذف زواید، رفع سد معبر و ...) اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل اخیر شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران کنترل مواد دخانی با صدور اخطاریه در اولویت کاری مربوط به ساماندهی کیوسک‌ها در سال 94 قرار دارد.

* فعالیت 12 زون عملیاتی مبارزه با حیوانات موذی

رییس اداره ساماندهی منطقه 10 در ادامه در خصوص طرح مبارزه با حیوانات موذی در سطح منطقه افزود: با توجه به شرایط خاص، بافت فرسوده، این منطقه از نظر وجود جوانان مضر شهری (موش) دارای آلودگی شدید (تیپ 3) است.

وی افزود: 12 زون عملیاتی به طور مستمر با استفاده از روش‌های مکانیکی، فیزیکی، شیمیایی و ترویج آموزش شهروندی به کنترل و مبارزه با جمعیت موش اقدام می‌نماید.

* راه‌اندازی مجدد بازارها در سال 94 

وی در ادامه گریزی به ساماندهی دستفروشان منطقه زد و گفت: به منظور ساماندهی دستفروشان سطح محدوده منطقه 10 در سال 93 شهرداری به مدت 5 روز بازار محلی دایر کرد.

صالحی گفت: در همین راستا پیگیری در جهت راه‌اندازی مجدد بازارها در سال 94 و اخذ مجوز لازم از سوی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در برنامه‌کاری شهرداری منطقه قرار دارد.

وی در ادامه در خصوص خدمت‌رسانی به شهروندان منطقه افزود: 7 بازار میوه‌ و تره‌بار جهت رفاه حال ساکنان منطقه در حال فعالیت هستند که اداره ساماندهی به عنوان رابط منطقه و سازمان میادین اقدام به همکاری در خصوص تجهیز بازارهای ذکر شده با همکاری سایر ادارات نموده است.

صالحی در پایان با اشاره به شناسایی واحدهای صنفی ناامن در منطقه بیان کرد: در راستای همکاری سازمان آتش‌نشانی با شهرداری منطقه 10 در سال‌های 93 و 94، 670 واحد صنفی ناایمن شناسایی و اخطار لازم صادر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنفی ، واحد ، وضعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار