تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  مناطق شهرداری تهران هر روز اقداماتی را برای بهبود کیفیت زندگی در تهران انجام می دهند که می توانید همه این اخبار را در یک بسته خبری به صورت روزانه بخوانید.

اجرای 67 کیلومتر خط سفید در معابر غرب تهران"جدید"

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 5 گفت: همزمان با اجرای طرح کمپین آسمان آبی و زمین پاک و ارتقای انضباط اجتماعی، 67 کیلومتر خط سفید در معابر غرب تهران اجرا شد.

ولی‌اله نجاتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 5 در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران‌ با اشاره به اینکه اقدامات زیرساختی طرح خط سفید صورت گرفته است اظهار کرد: ارتقای انضباط ترافیکی و اصلاح رفتارهای ترافیکی از اهداف این طرح که در همین راستا برنامه ریزی‌های لازم جهت فرهنگسازی و آموزش صورت گرفته است.

وی افزود: ارتقای فرهنگ ترافیک و با هدف ایجاد تسهیلات تردد هرچه بیشتر و با هدف ایجاد تسهیلات تردد هرچه بیشتر برای استفاده شهروندان طرح خط سفید در منطقه اجرایی شد.

نجاتی بیان کرد: در راستای تحقق تدابیر شهردار تهران مبنی بر ارتقای فرهنگ شهروندان به منظور کاهش ترافیک با محوریت کاهش آلودگی هوا اقداماتی در منطقه جهت عملیاتی کردن طرح اسمان آبی ، زمین پاک با هدف ارتقای فرهنگ نظم و انضباط و قانون گرایی به گفته نجاتی علاوه بر سرعت دادن به اقدامات زیر ساختی با رعایت دقت و صحت، توجه به فرهنگ‌سازی با اجرای مانورهای مختلف بازیافت و خط سفید، تشکیل کارگروه ای تخصصی و گروه های فرهنگی ، ارائه آموزش های لازم برای اقشار مختلف و غیره موثر خواهد بود.


اعزام کاروان‌ ازدواج دانشجویی دانشگاه تهران به مشهد مقدس

شهردار منطقه 6 از هفدهمین دوره ازدواج دانشجویی به همت نهاد رهبری در دانشگاه تهران و با مشارکت شهرداری منطقه خبر داد.

عظیم بابایی شهردار منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 1100نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در هفدهمین دوره از مراسم ازدواج دانشجویی ثبت نام کردنمد و در این مراسم با حضور بیش از 500زوج دانشجو، روز سه شنبه 29 اردیبهشت از ساعت 15 برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: اجرای مراسم بدرقه دانشجویان علاوه بر درب اصلی دانشگاه از درب‌های بلوار  کشاورز، انقلاب، کریمخان و خیابان حافظ آغازو زوج‌های دانشجو با اتوبوس‌های گل آرایی شده و ماشین‌های عروش به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

بابایی افزود: امسال از تاکسی‌های مزین به نشان آسمان آبی و زمین پاک به جای اتوبوس و کاروان گل با نمادهایی از گنبد رضوی استفاده شده که 14 خودروی مگان با حرکت بین خطوط این کاروان را همراهی خواهند کرد.

شهردار منطقه در پایان گفت: تعدادی از زوجین نیز به صورت نمادین در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران حاضرشده و میان دانشجویان 1200شاخه گل توزیع کردند.

 هر 350 متر یک ایستگاه حمل ونقل عمومی در دسترس است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 9 گفت: نتیجه بورس ایستگاه‌های اتوبوس پهنه جنوبی آزادی مطابق با شاخص کیفیت بوده و هر 350 متر یک ایستگاه حمل ونقل عمومی در دسترس است.

فرزاد فرهادیان بابادی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 9در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به استانداردسازی لازم درتمامی ایستگاه‌های این منطقه اظهار کرد.

در این منطقه 106 ایستگاه اتوبوس و11 ایستگاه بی‌آرتی وجود دارد که تمامی این ایستگاه‌ها از استاندارد لازم برخوردارند و هیچ نقصی در آنها وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر نگهداشت ایستگاه‌های اتوبوس، 5 خط اصلی منطقه، رسیدگی و نگهداری از 3 خط بی‌آرتی خط یک و 8 ایستگاه بی‌آرتی خط 2 نیز بعدی این شهرداری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 9 تصریح کرد: هزینه ساخت یک ایستگاه اتوبوس حدود 25 میلیون تومان است که در قالب سرپناه، تابلو، خط‌کشی، روشنایی، نقشه، شیشه، رنگ‌آمیزی و صندلی و حریم خصوصی اجرا می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 9 در پایان گفت: ساماندهی ایستگاه ها و توسعه حمل‌ونقل عمومی در قالب نوسازی ایستگاه‌ها، اصلاح پوشش سقف‌ها، تأمین اصلاح و روشنایی تمام ایستگاه‌ها، تجهیز تمام ایستگاه‌ها به صندلی و سطل‌های زباله و نصب تابلوهای زمان‌بندی در ایستگاه‌ها از اقدامات شاخص در سطح خطوط بوده است که با جدیت در حوزه نگهداشت پیگیری می‌شود.

معرفی آثار برگزیده در جشنواره مشکات

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 22 گفت: سومین دوره جشنواره مشکات با تجلیل از 33 اثر برگزیده در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به پایان رسید.

عشرت شایق معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 22 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به مراسم جشنواره مشکات اظهار کرد: جشنواره مشکات گامی موثر  و پر شکوه در جهت مشارکت عمومی در تحقق اهداف و رویکردهای مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره مشکات منطقه با حضور علوی معاون برنامه ریزی و توسعه اداره کل آموزش‌های شهروندی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سرگرد فیضی کارشناسان آموزش راهنمایی و رانندگی در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع) برگزار شد.

شایق بیان کرد: برگزاری جلسه شورای آموزش‌های شهروندی منطقه با حضور دبیر جشنواره، برگزاری جلسات توجیه جشنواره با مدیران مدارس منطقه، برگزاری جلسه هماهنگی آموزش‌های شهروندی در راستا مشکات سه، اعزام مدیران خانه‌های علم و زندگی به جلسه زمان میادین میوه و تره بار، آموزش‌ محورهای شش گانه جشنواره در مدارس و سراهای محله های 9 گانه، برگزاری کلاس‌های آموزشی محورهای شش گانه در مدارس و محله‌ها، بازدید از نواحی 4 گانه در خصوص فعالیت‌های اجرایی جشنواره، جمع آوری آثار جشنواره در مدارس منطقه همچنین برگزاری جلسه توجیهی جشنواره با حضور مدیران و صاحب نظران در مجموعه امام علی(ع) و بررسی داوری آثار ارسالی به دبیر خانه جشنواره بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه بوده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 22 ادامه داد: منطقه 22 به عنوان دبیر خانه موضوعی سازمان کنترل کیفیت هوای تهران با 2 موضوع کاتالیست خودرو و موتور سیکلت برقی کار خود را آغاز کرد و در نهایت تعداد 10725 اثر در سطح منطقه در 6 محور ابلاغی به این دبیرخانه ارسال شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه اداره کل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به تاکید بر جذب مشارکت‌های اجتماعی در حوزه مدیریت شهری افزود: مهم‌ترین هدف از برگزاری جشنواره مشکات اصلاح فرهنگ مردمی است که در کلان شهرهایی مانند تهران زندگی، مسائل و مشکلات ناشی از شهر نشینی مواجه هستند.

وی تاکید کرد: اختتامیه سومین دوره جشنواره مشکات نیز با  هدف تقویت و گسترش انگیزه‌های مشارکت جویی در میانم شهروندان منطقه 22 برگزار شد.

دبیر جشنواره مشکات در پایان گفت: جشنواره مشکات یک حرکت تدریجی و آموزشی در جهت بهبود زندگی در شهرهای مانند تهران است و قطعا حضور مردم در چنین جشنواره‌هایی، باعث ارائه و عملیاتی کردن ایده‌ها و راهکارهای مناسب برای مجموعه مدیریت شهری خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار