معاون سیاسی وزارت کشور گفت: در فرایند تکنولوژی شدن روند انتخابات، تعداد عوامل اجرایی کاهش می‎یابند و این فرایند در امنیت و سالم برگزار شدن انتخابات تاثیرگذار است.

محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور در گفت‎وگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزار شدن انتخابات سال جاری به صورت الکترونیکی، اظهار داشت: پس از سخنان معاون نظارت و راهبردی رئیس جمهور پیرامون الکترونیکی شدن انتخابات با معاونین خود جلساتی را برگزار کردیم و در صورت تخصیص اعتبارات، انتخابات امسال الکترونیکی  برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی وزارت کشور درباره  تبلیغات زودهنگام برخی نامزدها تصریح کرد: درصورت ارائه گزارش این موضوع بررسی شده و این افراد را تحویل نهاد‌های اجرایی و هیئت نظارت می‌دهیم، درحال حاضر بنده از طریق مسئولین استانی و شهرستانی در این باره تذکراتی داده‌ام.

 مقیمی با تاکید بر اینکه یکی از مزایای انتخابات الکترونیکی، رسیدن سریعتر به نتایج انتخابات است، اظهار داشت: در فرایند تکنولوژی شدن   روند انتخابات، تعداد عوامل اجرایی کاهش می‎یابند و این فرایند در امنیت و سالم برگزار شدن انتخابات تاثیرگذار است.

معاون سیاسی وزارت کشور درباره رشد قارچ گونه احزاب و دریافت یارانه آنان در پروسه انتخابات، تصریح کرد: نزدیک 2 سال است که احزاب یارانه دریافت نکردند و لذا یک عده از افراد که به  مسائل اجتماعی و سیاسی علاقه‎مندند، اجتماعی را تشکیل داده و با یک مرامنامه و اساسنامه با دریافت مجوز  از کمسیون ماده 10 احزاب، حزب تشکیل می‌دهند.

مقیمی با تاکید بر اینکه رشد احزاب در کشور قارچ گونه نیست، تصریح کرد: فعالیت احزاب به گونه‌ای نیست که هر روز در خیابان‌ها باشند و کار تبلیغاتی انجام دهند، در موسم انتخابات در طی 7 روز تبلیغات علنی و قانونی دارند.
 
معاون سیاسی وزارت کشور همچنین درباره تعدد احزاب در کشور، گفت: قانون محدودیتی در تعداد احزاب ایجاد نکرده و همه احزابی که از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز گرفته‌اند و فعالیتشان بلامانع است. 

 مقیمی با بیان اینکه در حال حاضر 230 حزب پس از انقلاب در کشور مجوز گرفتند، خاطر نشان کرد: از این تعداد 150 نفر  فعال هستند ودر موسم انخابات با چاپ پوستر وعکس فعالیت علنی دارند و در طول سال جلسات حزبی خود را تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار