معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در خصوص مرگ دختر بچه معلول در مرکز نارمک گفت: بهزیستی به عنوان شاکی پیگیر پرونده است.

به گزارشخبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران ، یکی از دلایلی که موجب می شود گاه خانواده‌ها کودکان معلول خود را به مراکزی همچون بهزیستی بسپارند عدم وجود فضای مناسب در داخل خانواده برای نگهداری از این کودکان است، کودکانی که اغلب دارای تمام ویژگی‌هایی نظیر نابینایی،  ناشنوایی، عقب ماندگی و... هستند.

در این میان کسانی هستند که از همان بدو تولد با وجود معلولیت‌های شدید، مرکز نگهداری بهزیستی خانه‌یشان شده و مربیان این مرکز آغوشی گرم برای پناه بردن از دلتنگی‌های روزگار است.

بسیاری از این کودکان مجهول الهویه هستند و خانواده هایشان آنان را رها کرده و مسئولیت نگهداری از این افراد بر دوش سازمان‌هایی همچون بهزیستی افتاده است.

سازمان بهزیستی کشور در حال حاضر از 102 هزار معلول نگهداری می‌کند که به نظر نمی‌رسد نظارت، سازماندهی و استانداری مراکز نگهداری از معلولین برای بهزیستی کار سختی باشد.اما هر ازگاهی شاهد اتفاقاتی می‌شویم که تاثر همگان را بر می‌انگیزد.

سقوط دختربچه هفت ساله مجهول الهویه با معلولیت شدید ذهنی و نابینایی از طبقه مجتمع نگهداری کودکان معلول ذهبی، جسمی بهزیستی نارمک موجب مرگ این کودک شد.

این خبری بود که در سال جاری بر روی سایت‌های خبری نقش بست.

*سازمان بهزیستی کشور متولی حمایت از معلولین

یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان بهزیستی متولی  حمایت از حقوق معلولین در کشور است و خانواده‌هایی که توانایی نگهداری از معلولین شدید و خیلی شدید خود را ندارند، این مسئولیت را بر عهده بهزیستی می‌گذارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 102 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از میان 42هزار نفر دارای معلولیت‌های شدید و خیلی شدید از جمله جسمی، روانی و ذهنی هستند.

*250میلیارد تومان، هزینه نگهداری از معلولین

وی تصریح  کرد:‌ سازمان بهزیستی کشور هر سال بیش از 250 میلیارد تومان بابت هزینه‌های نگهداری و ارائه خدمات توانبخشی به معلولین اختصاص می‌دهد.

سخنگویی افزود: مقررات و آیین نامه‌های سازمان بهزیستی در رابطه با وظایف مراکز کاملا شفاف و روشن است.

*محدودیت پرسنل یکی از دلایل حادثه نارمک

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به حادثه‌ای که در مرکز نارمک اتفاقا افتاده بود اشاره  کرد و اظهار داشت: این کودک دچار اختلال رفتاری، معلولیت شدید ذهنی و نابینایی بود.

وی بیان کرد: با استناد به فیلم موجود در این مرکز حادثه زمانی روی می‌دهد که مربی در حال عوض کردن پوشک بچه دیگری بوده  است.

سخنگویی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی منکر آن نیست که افرادی چون این کودک نیاز به یک پرستار ویژه دارند اظهار داشت: محدودیت پرسنل یکی از دلایل این حادثه بوده است.

وی در ادامه به لق بودن لوله محافظ پنجره طبقه سوم و همچنین باز شدن بیش از حد استاندارد پنجره اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه کودک در یک لحظه به سمت پنجره می‌رود و به پایین سقوط  می‌کند.

سخنگویی افزود: بعد از این حادثه مسئولین مربوطه در مرکز حضور پیدا کرده و پیگیر قضیه می‌شوند و سازمان بهزیستی از طریق مراجع قضایی به عنوان شاکی پرونده را دنبال می‌کند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه هفته گذشته جلسه‌ای در هیأت تخلفات در خصوص این پرونده تشکیل شد اضافه کرد: مادر یار مورد نظر در شرایط روحی بسیار سختی به سر می‌برد و پرونده وی در هیأت بدوی رسیدگی به شکایات سازمان بهزیستی در حال پیگیری است.

گفتنی است، این مرکز در زمینه نگهداری معلولان فلج مغزی و ذهنی که دارای نقص مادر زادی، ژنتیکی، مشکلات تنفسی و عفونی و... هستند، فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کودکان ، مجهول ، همگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار