کشتی ای که در آب‌های سومالی توقیف شده متعلق به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی نیست.

رئیس سازمان کشتیرانی حضور کشتی ایرانی در آب های سومالی را تکذیب کرد داجمر رئیس شرکت کشتیرانی جمهوری ایران درخصوص خبر حضور کشتی ایرانی در خلیج آب های عدن به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: خبری که اعلام شده است صحت ندارد و چنین کشتی ای متعلق به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی نیست و اگر چنین کشتی ای وجود داشته باشد صیادی بوده و متعلق به سازمان بنادر است.

اما در این خصوص خنجری سخنگوی سازمان بنادر و دریانوردی ایران ضمن تکذیب خبر حضور کشتی های منتسب به ایران در آب های سومالی گفت: اگر کشتی ماهیگیری بوده نیازی نداشته برای ماهیگیری به آن آب ها عزیمت نماید.

در پایان باید خاطرنشان کرد: امنیت و حفاظت کشتی های ایرانی در آب های عدن همیشه زیر نظر نیروی دریایی بوده و نه تنها حافظ منافع کشورمان است بلکه از کشتی های دیگر کشورها هم حمایت می کند.

***در همین ارتباط مدیرعامل کنسرسیوم صید صنعتی و عضو کمیته عالی آبزیان ربودن یک فروند شناور صیادی پرسیانر ایرانی به همراه 14 سرنشین آن در سواحل سومالی توسط گروه تروریستی الشباب را تایید کرد.

امان الله حیات داوودی، در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: این شناور صیادی با 14 سرنشین زمان به گل نشستن در سواحل سومالی توسط این گروه تروریستی دزدیده شده است.

به گفته حیات داوودی، این شناور صیادی از نوع پرساینر بوده است و چون خارج از آبهای ایران به صید مشغول بوده از نظارت و مسئولیت سازمان شیلات ایران خارج است.

وی خاطرنشان کرد: شناورهای پرساینر معمولاً در آبهای دور به صید انواع تن ماهیان می پردازنند.

عضو کمیته عالی آبزیان اظهار داشت: شناورهای ایرانی که قصد دارند خارج از آبهای ایران به صید تن ماهیان بپردازند با پرداخت رویالیتی به دولت سومالی یا دولت جیبوتی اقدام به صید در خلیج عدن می کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشتی ، عدن ، سوما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار