محققان علوم پزشکی در موسسه تحقیقاتی بکمن آمریکا اعلام کردند با استفاده از روش میکروسکوپی تداخل نوری SLIM قادرند انواع سرطان‌های پروستات را که خطر عود آن‌ها بیشتر است، تشخیص دهند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ انجمن سرطان آمریکا برآورد می‌کند در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۲۰ هزار و ۸۰۰ مورد جدید ابتلا به سرطان پروستات در این کشور تشخیص داده می‌شوند و نزدیک به ۲۷ هزار و ۵۴۰ مرد بر اثر ابتلا به این سرطان جان خواهند باخت که پنج درصد از مجموع مرگ و میر ناشی از سرطان را تشکیل می‌دهند. 

یکی از روش‌های رایج برای درمان این سرطان، روش پروستاتکتومی است که در آن همه، یا بخشی از غده پروستات برداشته می‌شود. مطالعات اخیر نشان داده است این روش اغلب بی‌مورد استفاده می‌شود. 

در سال ۲۰۱۰ نشریه معتبر نیوانگلند اعلام کرد از هر ۴۸ نفری که از این روش برای درمان استفاده می‌کنند فقط یک نفر زنده می‌ماند. 

همچنین عوارضی همچون بی‌اختیاری ادراری و نازایی از عوارض جانبی این شیوه درمانی است که بر کیفیت زندگی فرد تاثیر می‌گذارد. 

اکنون دکتر گابریل پوپسکیو و همکارانش می‌گویند با روش تداخل میکروسکوپ نوری می‌توان انواع قابل عود سرطان پروستات را تشخیص داد و بیمار را برای استفاده از روش پروستاتکتومی به جراح ارجاع داد. 

محققان می‌گویند بیمارانی که روش پروستاتکتومی در آنان، پاسخ نامناسبی دارد کسانی‌اند که در بافت پروستات آن‌ها بافت پیوندی، ‌بسیار به هم ریخته است و ساختمان آن دچار تغییر شکل شده است. 

دانشمندان همچنین می‌گویند اندازه گیری هورمون پی اس آ، روشی مناسب برای پیش بینی احتمال عود سرطان پروستات در کسانی است که تحت عمل جراحی یاد شده قرار می‌گیرند ولی از آنجا که زمان بالا رفتن سطوح این هورمون در خون، طولانی است بیمار ممکن است پیش از تشخیص، دچار عود سرطان شده باشد. 

محققان امیدوارند بتوان با استفاده از روش SLIM از عود انواع سرطان پروستات جلوگیری کرد. 
هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می‌‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می‌‌شود و در ‌‌نهایت، سرطان ایجاد خواهد شد. 

از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.