معاون مالیات‌های مستقیم گفت: هر فردی که نسبت به تشخیص میزان مالیات خود اعتراض دارد می‌تواند شخصا اطلاعاتش را به سازمان امور مالیاتی تقدیم کند.

رسیدگی به اعتراض مودیان/ در اختیارنداشتن اطلاعات دقیق از معاملاتحسین وکیلی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: به علت آنکه حجم کلی معاملاتی که در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد نادرست است و فقط بخشی از اطلاعات ابراز می‌شود ممکن است تفکری نادرست به وجود آید که مالیات در تضاد عدالت اجتماعی است و نا صحیح اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اگر روزی به جایگاهی برسیم که سازمان امور مالیاتی اطلاعات معاملات را بطور دقیق از مودیان در اختیار داشته باشد، نه مامور مالیات، نه مالیات بالاتر را تشخیص می‌دهد و نه مودی می‌تواند ادعا کند مالیات تشخیص داده شده نادرست است.

وکیلی تاکید کرد: در چنین حالتی مودی مجبور است مبلغ مالیات را بپذیرد و اعتراض غیر منطقی نداشته باشد از طرفی هم اداره مالیات مطمئن است که مالیات را طبق اسناد و مدارک معتبر مشخص کرده است.

معاون مالیات‌های مستقیم گفت: متاسفانه فضایی وجود دارد که در آن مالیات فاصله زیادی با ظرفیت واقعی خود دارد و بسیار اندک دریافت می‌شود که علت آن اطلاعات غیردقیقی است که مودیان در اختیار سازمان قرار می‌دهد.

وی افزود: افراد عادت به کلی گویی دارند هرگاه اعتراضی مبنی بر نادرست تشخیص دادن مالیات انجام می‌گیرد سازمان امور مالیاتی خواستار آن است که هرگونه تخلف را به طور مشخص ارائه کند، ولی متاسفانه افراد جز کلی گویی اطلاعات دیگری را در اختیار سازمان قرار نمی‌دهند.
 
وکیلی در پایان گفت: هر فردی که به میزان تشخیص مالیات اعتراض دارد می‌تواند شخصا اطلاعاتش را به سازمان امور مالیاتی تقدیم کند و این سازمان به طور ویژه به پرونده رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار