وزارت کشور عربستان سعودی از بازداشت 116 تبعه سوریه و 5 تبعه ایران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الحیات، وزارت کشور عربستان در پایگاه اینترنتی «نافذه» اعلام کرد، مجموع بازداشت شدگان از اتباع سوریه تا یازده ماه مه (21 اردیبهشت) جاری به 116 نفر می‌رسد که بازجویی از 61 نفر همچنان ادامه دارد و حکم قضائی برای 6 نفر دیگر صادر شد. تدابیر لازم برای ارجاع سی و سه نفر دیگر به دادستان کل در مرحله اجرا است.

این وزارتخانه همچنین با اشاره به بازداشت پنجاه و دو تن از اتباع سوریه از آغاز امسال تا دوشنبه هفته گذشته خاطرنشان کرد: پنج تبعه ایرانی نیز در بازداشت به سر می‎برند که سه تن از آنان سال گذشته بازداشت شدند. در همین حال، سه تبعه لبنانی از سال گذشته بازداشت هستند و نفر چهارم یک ماه گذشته بازداشت شده است. این در حالی است که شش تبعه عراقی از امسال در بازداشت به سر می برند که حکم قضائی بر ضد سه تن از آنان صادر شده و بازجویی از سه تن دیگر همچنان ادامه دارد. 

گفته می شود مجموع بازداشت شدگان در زندان‎های اداره آگاهی عربستان از اتباع مختلف تا دو روز گذشته به حدود سه هزار و هفتصد و نود و هفت نفر می رسد که عربستانی‎ها هشتاد درصد از کل بازداشت شدگان را تشکیل می‎دهند و تعدادشان به سه هزار و صد و نود و چهار نفر می رسد.


انتهای پیام/
برچسب ها: عربستان ، سوریه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار