تفاهم نامه هکاری دو جانبه فی مابین این صندوق و موسسه بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه گذاری دولتی ایتالیا موسوم به SACE در حاشیه اجلاس بهاره 2015 اتحادیه برن در فلورانس به امضاء رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه  خبرنگاران به نقل از صندوق ضمانت صادرات، تفاهم نامه هکاری دو جانبه فی مابین این صندوق و موسسه بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه گذاری دولتی ایتالیا موسوم به SACE در حاشیه اجلاس بهاره 2015 اتحادیه برن در فلورانس به امضاء رسید.

بر اساس مفاد این سند همکاری، در راستای توسعه تجارت و صادرات دو کشور و همچنین بالا بردن ظرفیت حمایتی از صادرکنندگان دو کشور، مقرر گردید موسسات بیمه اعتبار صادراتی ایران و ایتالیا همکاری تنگاتنگ و گسترده تری را اتخاذ نمایند. 

همکاری در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان، برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارهای دو و چند جانبه در خصوص توسعه محصولات بیمه اعتباری و رویه‌های نوین ارزیابی و مدیریت ریسک‌های اعتبار صادراتی از دیگر محورهای این سند همکاری می باشد.

شه حامد مدیر عامل صندوق در حاشیه مراسم انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: استفاده از دانش فنی و اطلاعات روز موسسات تراز اول بیمه اعتبار صادراتی در جهان در دستور کار صندوق ضمانت صادرات ایران قرار دارد و این تفاهم نامه نیز در همین راستا به امضاء رسیده است. 

وی افزود:این همکاری از سال 2007 با برگزاری یک دوره آموزشی در ایران توسط مدرسین SACE آغاز گردید اما با توجه به آنکه این موسسه در زمره پیشروان این صنعت در جهان محسوب می شود تعمیق روابط فی مابین احساس میشد.

شه حامد  در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه با بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی در سایه موفقیت مذاکرات شاهد تمایل بیشتر و اراده کشورهای اروپایی به توسعه همکاری‌ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم و آنگونه که در مذاکرات فی مابین نیز مشاهد شد طرف ایتالیایی به گسترش همکاری‌ها با ایران تمایل داشت و امیدواریم با حضور قدرتمند ایران در مجامع بین المللی شاهد بهبود روزافزون فضای تجارت بین الملل برای حضور ایران در بازارهای جهانی باشیم.

این تفاهم نامه در حاشیه اجلاس بهاره اتحادیه برن و کلوپ پراگ که امسال به میزبانی SACE ایتالیا در شهر فلورانس برگزار میشد، به امضاء رسید. این اتحادیه، مجمعی تخصصی است که در زمینه بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه گذاری  و با حضور ده‌ها موسسه بیمه اعتباری دولتی و خصوصی در کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه فعالیت می نماید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار