کار‌شناس اداره خودکفایی کالای شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه هم‌اکنون 98 درصد کالای مورد نیاز صنعت گاز به واسطه تحریم داخلی سازی شده است، گفت: کالاهایی که کد ایرانی در وندورلیست دارند حق خرید خارجی آن‌ها را نداریم.

عبدالرحیم صبوری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص کالاهای ساخت داخل در شرکت  ملی گاز  ایران اظهار داشت: ما بواسطه تحریم یکسری از اقلام  مورد نیاز خود را مثل کمپرسور‌ها، توربین‌ها، ولو‌ها و ابزار دقیق از کشورهای اروپایی و امریکایی تامین می‌کردیم که طبیعتا این کالا‌ها به دلیل فرسوده بودن نیاز به تعویض یا اورهال داشتند. 
 
وی با تاکید براینکه از 100 درصد کالای مورد نیاز این صنعت حدود 98 درصد در داخل ساخته می‌شود، افزود: ما تاکنون بدنبال این بوده‌ایم که تمام قطعات و یا کل محصول مورد نیازمان را از داخل کشور تهیه کرده و بسازیم. 
 
صبوری با بیان اینکه آیا برای استفاده از محصولات، تولیدکنندگان در شرایط مساوی قرار می‌گیرند و یا اینکه بیشتر از کالاهای شرکت‌های بزرگ و خصولتی‌ها استفاده می‌شود، اظهار داشت: برای کالای ساخته شده در داخل کدهایی اختصاص داده شده و در لیستی که تهیه شده ثبت می‌شود. 
 
وی ادامه داد: در مناقصه‌های محدود از سازندگانی که در وندورلیست ما قرار دارند استعلام می‌کنیم و کالا خریداری می‌شود و در مناقصه عمومی نیز همه می‌توانند شرکت کنند اما باز کسانی مورد قبول واقع می‌شوند که مورد تایید ما هستند. 
 
کار‌شناس اداره خودکفایی کالای شرکت ملی گاز خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی در مناقصه شرکت می‌کنند که در وندور قرار دارند و باید استانداردهای IPS و IGS ما را پاس کنند و بیس استاندارد ما هم برگرفته از استانداردهای بین المللی و بر اساس شرایط جغرافایایی کشورمان است. 
 
وی یادآور شد: کالاهایی که کد ایرانی در وندورلیست دارند حق خرید خارجی آن‌ها را نداریم و فقط از شرکت‌هایی که این کالا را تولید می‌کنند استعلام می‌گیریم و اگر تعداد شرکت‌های تولیدکننده آن کالای خاص نیز بیش از یک شرکت باشد و البته از استانداردهای ما نیز برخوردار باشند رقابتی شده و از بین این سازندگان بهترین را برای خرید کالا انتخاب می‌کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: گاز ، کالا ، تولید ، داخل ، خودکفایی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار