معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، ضمن اعلام اسامی روزهای هفته خوابگاه‌های دانشجویی از رونمایی از تخته سلامت در خوابگاه ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا فراهانی معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت هفته خوابگاه‌های دانشجویی بر پا شده بود اسامی روزهای این هفته را اینچنین بر شمرد: روز اول، با عنوان خوابگاه مشارکت و مدیریت دانشجو محور نام‌گذاری شده است، یکی از راهکارهای توانمند سازی و مشارکت نیروهای دانشجویی در احیای خوابگاه‌ها تشکیل شوراهای صنفی و افزایش مشارکت در مدیریت دانشجویان است. همچنین تفویض اختیارات به دانشجویان و ایجاد شرایطی است که هر خوابگاه یک شهردار از بین دانشجویان داشته باشد. 

فراهانی ادامه داد: دومین روز این هفته به عنوان خوابگاه سلامت روان و سبک زندگی دانشجویی عنوان شده است. برای دومین روز کانون های سلامت روان و رفتار در دانشگاه‌های علوم پزشکی بر پا می شود که کاملا مستقل هستند و دانشجویانی که در این کانون‌ها به مسئولین دانشگاه‌ها در پیشگیری از مشکلات اجتماعی کمک می‌کند، همکاری خواهند کرد. دومین راهکار همتایاران دانشجو است و این گروه افرادی هستند که از بین دانشجویان علاقمند برای کار دانشجویی و با دریافت کمک هزینه انتخاب می‌شود که به دانشجویان در حوزه سلامت روان کمک می‌کند. 

فراهانی در خصوص سومین روز این هفته گفت: این روز با عنوان خوابگاه حرکت و تندرستی نام‌گذاری شده است که با توجه به اینکه روز به روز وارد دنیای صنعتی می‌شویم باید بیشتر به مقوله حرکت و تندرستی توجه شود به همین منظور رونمایی از تخته سلامت می‌تواند در ارتقا اهداف در این حوزه کمک کند.

وی روز چهارم را با عنوان خوابگاه‌، خانواده و سنتها نام گذاری کرد و در توضیح این عنوان گفت: دانشجویانی که در خوابگاه‌ها اقامت دارند با فرهنگ ها و خرده فرهنگ هایشان نقش بسزایی در ارتقای فرهنگی داشته باشند. 

فراهانی روز پنجم را با عنوان خوابگاه فرهنگ امید و نشاط نام‌گذاری کرد. 

فراهانی روز ششم را با عنوان خوابگاه، ایمنی و بهداشت نام‌گذاری کرد و گفت: به موضوعات ایمنی در خوابگاه‌ در این روز پرداخته می‌شود، همچنین شرایطی که دانشجویان آمادگی برای مقابله با حوادثی غیر قابل پیش‌بینی را به دست می‌آورند. 

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت روز هفتم هفته‌خوابگاه‌های دانشجویی را با عنوان خوابگاه‌ سازی ارزش معنوی و ضرورت ملی نامید و گفت: در برنامه پنجم توسعه بر اساس احکام و بودجه‌های سنواتی بحث خوابگاه‌ها و نگهداری خوابگاه‌ها به طور کلی از برنامه دولت حذف شده بود و هرچند که این یک اشتباه راهبردی است و باید دانست که هزینه برای نیروی انسانی متخصص در واقع هزینه نیست بلکه به نوعی سرمایه گذاری است.

فراهانی افزود: در حال حاضر در دانشگاه‌های علوم پزشکی 700 هزار متر مربع خوابگاه وجود دارد که از این میزان 400 هزار متر مربع قابل استفاده نیست و 300 هزار متر مربع هم خوابگاه قابل قبولی به شمار نمی‌رود. 

وی در ادامه گفت: برنامه احیای خوابگاه‌های دانشجویی با کمک بحث خیرین و کمک‌های مردمی را در دست داریم که در این هفته به برخی از این برنامه ها می‌پردازیم. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار