معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به استفاده از امکاناتی چون معافیت‌ مالیاتی برای شرکت‌های تجهیزات پزشکی گفت: شرکت‌های تجهیزات پزشکی علاوه بر معافیت‌های مالیاتی می‌توانند از معافیت پروازی نیز استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از بازدید از نمایشگاه ایران هلث که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی افتتاح شد گفت: شرکت‌های تجهیزات پزشکی مدل‌های موفق را مد نظر خود قرار دهند این بازار تجهیزات پزشکی یک بازار چند هزار میلیاردی است. 

وی در خصوص امکاناتی که شرکت‌های تجهیزات پزشکی می‌توانند از آن استفاده کنند، اظهار داشت: معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است و اخیرا معافیت‌های پروازی نیز برای این شرکتها در نظر گرفته می‌شود. همچنین شرکت‌های تجهیزات پزشکی می‌توانند به منظور توسعه صادرات خود از زیر ساخت‌ شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند. یک بحث بزرگ در این زمینه برند سازی است و برای این منظور باید یک ارتباط مناسب با خارج از کشور وجود داشته باشد. 

برندسازی مهم‌ترین مشکل تجهیزات پزشکی است
ستاری ادامه داد: نبود برندها مهمترین مشکل در بازار تجهیزات پزشکی است و با استفاده از برند می‌توان صادرات تجهیزات پزشکی را انجام داد و این شرکت‌ها را تحت پوشش خود درآورد. تجهیزات پزشکی هم می‌تواند از مدل تجهیزات آزمایشگاهی در نمایشگاه خود استفاده کنند. در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی 300 شرکت حاضر شدند و از 50 درصد سوبسیت استفاده کردند. 

وی تصریح کرد: شرکت‌های تجهیزات پزشکی می‌توانند از امکاناتی چون وام کم‌بهره 24 درصد و لیزینگ استفاده کنند. همچنین در غالب یک مکانیزم استاندارد می‌توان ارتباطی میان شرکت‌های تجهیزات پزشکی ایران و همتایان آن در سایر کشورها برقرار کرد. نگاه ما به تجهیزات پزشکی باید به صادرات این محصولات باشد و بدین منظور نیازمند توسعه برندها هستیم. 




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار