سازمان دريانوردی و بنادر سنگاپور از مقامات ايران درخواست کرد درباره حادثه هفته گذشته در خلیج فارس، تحقيق کنند.

درخواست سنگاپور از ايران برای تحقيق درباره حادثه نفت‌کشبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛به نقل از رویترز، سازمان دريانوردی و بنادر سنگاپور اعلام کرد از مسئولان دريانوردی ايران درخواست کرده است درباره حادثه هفته گذشته که در آن کشتي هاي ايراني به يک نفت کش حامل پرچم سنگاپور در خليج فارس شليک کردند، تحقيق کنند. 

کشتي آلپاين اترنيتي که هدف شليک قرار گرفت، ماه گذشته با يک سکوي حفاري نفتي ايران برخورد کرده بود؛ رويدادي که ايران را واداشت از همسايگان خود بخواهد اين کشتي را توقيف کنند و به ايران تحويل دهند.

سازمان دريانوردي و بنادر سنگاپور اعلام کرد از همتاي ايراني خود درخواست کرده است با توجه به اهميت آزادي ناوبري و جريان آزاد تجارت  مانع تکرار چنين رويدادهايي در آينده شود. 

اين سازمان در بيانيه اي با بيان اينکه سنگاپور از چنين اقداماتي به شدت نگران است، اعلام کرد: « ايجاد چنين اختلالاتي در حقوق ناوبري، نقض جدي قوانين بين المللي به شمار مي رود.» 


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روشنک
۰۹:۰۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
چه جالب!!! ایجاد اختلال در حقوق ناوبری؟؟؟ خوب میخواستین چشماتون رو باز کنید و به سکوی حفاری نفتی ما نزنید... جیغ و داد هم نداره شلیک هشدار بوده نه کشتار... یه بار دیگه تکرار بشه خود دانی...
آخرین اخبار