خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد اقدامات اخیر کشتی های ایرانی در خلیج فارس حاکی از قدرت نمایی این کشور در منطقه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد اقدامات اخیر کشتی های ایرانی در خلیج فارس حاکی از قدرت نمایی این کشور در منطقه است.

در این گزارش آمده است:

ایران با اقدامات اخیر خود در خلیج فارس می‌خواهد اثبات کند از تحکیم روابط آمریکا و کشورهای عربی در زمینه های دفاعی هیچ واهمه ای ندارد. اگرچه این اقدامات به عقیده برخی موجب بی ثباتی و ایجاد ناامنی در منطقه می‌شود، ایران را به هدف خود یعنی قدرت نمایی در خلیج فارس نزدیک می‌کند.

چندی پیش کشتی‌های ایرانی یک فروند کشتی سنگاپوری را در منطقه هدف گرفتند. پیش از این نیز یک فروند کشتی متعلق به جزایر مارشال به وسیله نیروهای ایرانی متوقف و ضبط شده بود. این اتفاقات در حالی رخ داده است که آمریکا سعی دارد اعراب را قانع کند برنامه هسته ای ایران هیچ تهدیدی برای کشورهای منطقه محسوب نمی شود.

این در حالی است که در پی تشدید اختلافات ایران و عربستان بر سر بحران یمن و چالش ورود کشتی های کمک رسان ایرانی به آب های منطقه، برخی مقامات ایران اعلام کرده‌اند در صورت تجاوز به کشتی‌های این کشور از سوی ائتلاف عربستان، به این اقدام پاسخ نظامی قاطعی خواهند داد.

باید این موضوع را مد نظر داشت که اقدامات اخیر کشتی های ایرانی و رزمایش های نظامی اخیر این کشور بعد تازه‌ای در رویارویی با عربستان است و قطعا در روابط منطقه‌ای تاثیرگذار خواهد بود.

موضوع دیگری که دراین باره مطرح شده این است که ایران به بهانه‌های تجاری و مالی اقدام به تجاوز به کشتی های خارجی می کند. به گفته کارشناسان، ادامه این روند، هزینه حمل و نقل‌های تجاری دریایی در آب های منطقه را به طرز چشم گیری افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
ایرانیان مردمی محجوب و نجیب هستند چونکه از مدت ها پیش از این توانایی این قدرت نمایی در ایران بوجود آمد ولی اکنون که سعودی و آمریکا وقاحت را از حد فراتر برده اند این قدرت نمایی صورت می گیرد.
آخرین اخبار