تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

مساجد شمال تهران به کتابخانه مجهز می‌شوند
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 3 گفت: توسعه کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش سرانه مطالعه در کشور است.
 
مهدی پیرهادی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 3 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به توسعه کتاب وکتابخانه اظهار کرد:‌ شهرداری منطقه 3 به منظور توسعه و تجهیز کتابخانه اظهار کرد: شهرداری منطقه 3 به منظور توسعه وتجهیز کتابخانه‌ها، به 400عنوان کتاب با موضوعات دانشگاهی، روانشناسی، ادبیات، داستان، تاریخی، مذهبی و عرفان، 50 عنوان کتاب ویژه کودکان در 11 مسجد سطح منطقه اهدا می‌کند. 

وی تصریح کرد: توسعه کتاب و کتابخانه به عنوان شاخص‌های رشد ملی  در هر  کشور و از مهمترین راهکارهای افزایش سرانه مطالعه رشد ملی به حساب می آید. 

پیرهادی با اشاره به سیاست  شهرداری تهران در تقویت مسجد محوری در سال 94 گفت: با توجه به جایگاه مساجد در عرصه فرهنگ، مهمترین مراکز فرهنگی آن باید مساجد باشد و بتواند علاوه بر پایگاه مذهبی به کانون فرهنگی برای شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان تبدیل می‌شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 3 مساجد قاضی الصابر، امام علی(ع)، حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت صاحب الزمان(ع)، جامع قلهک، مهدیه رستم آباد قبا، هدایت، المتقین را از مهمترین مساجدی که صاحب کتابخانه شدند و افزود: همزمان مسابقه کتابخوانی نیز هر ماه در این مساجد برپا می شود. 

وی در پایان غبار روبی مساجد،‌ اعطای کمد جوایز و کارگاه‌های مشاوره را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده عنوان کرد که همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در مساجد اجرا می‌شود. 
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
انجام مکانیزه خدمات‌رسانی در منطقه 6
 
شهردار منطقه 6 از مکانیزه شدن خدمات در این منطقه با هدف کاهش تخلفات و سرعت بخشیدن به کارها خبر داد.
 
عظیم بابایی، شهردار منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران  تصریح کرد: مکانیزه شدن خدمات در شهرداری به منظور کاهش تخلفات و سرعت بخشیدن به کارها در دستور کار است و با انجام این کار بیشتر امور به صورت سیستمی و مکانیزه انجام می‌شود تا در اسرع وقت پاسخگوی شهروندان باشیم.
 
وی افزود: مکانیزه شدن خدمات در برخی از بخش‌ها از جمله سامانه نوبت‌دهی، ملاقات با شهروندان و ... نیز به صورت مکانیزه انجام می‌شود.
 
بابایی در پایان ادامه داد: این اقدام در جهت ایجاد سهولت شهروندان صورت گفته و تلاش می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک بیشتر امور به صورت مکانیزه انجام شود.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
نصب وسایل بازی جدید در بوستان‌های شرق تهران
 
معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری منطقه 8 گفت: به منظور استفاده کودکان و نوجوانان در فصل بهار و تابستان، بوستان‌های شرق تهران به وسایل بازی جدید مجهز می‌شوند.
 
غفار رضوانی معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری منطقه 8 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: این طرح با هدف زیباسازی بصری و استفاده کودکان و نوجوانان در فصل بهار و تابستان، اجرا می شود.
 
وی افزود: در یک برنامه زمانبندی شده، همه بوستان‌های سطح منطقه 8 به وسایل بازی جدید مجهز می‌شوند.
 
رضوانی ادامه داد: بازی، خاص کودکان و نوجوانان نیست ، بلکه شامل گروه‌های سنی مختلف است، اما بنا به شرایط سنی ابزار آن متفاوت است.
 
معاون اجتماعی – فرهنگی شهرداری منطقه 8 افزود: رفع نواقص احتمالی و افزایش ضریب ایمنی در زمین‌های بازی کودکان، نصب سیستم‌ روشنایی، ایجاد امکانات رفاهی شامل نمازخانه، آبخوری‌ها و محل‌های دسترسی معلولان و جانبازان از برنامه های اجرایی معاونت شهری و معاونت اجتماعی – فرهنگی است.
 
وی در پایان تصریح کرد: تحقق سلامت و آرایش شهری با نصب وسایل بازی کودکان در بوستان ها از اولویت برنامه‌های شهرداری منطقه 8 است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
احداث بوستان انرژی در منطقه 10
 
رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 10 گفت: بوستان انرژی برای حساس و آگاه‌سازی جامعه نسبت به محدودیت انرژی‌های موجود و استفاده صحیح از آن احداث و راه‌اندازی می‌شود.
 
علیرضا پیغمبری رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 10 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به ضرورت اجرای راهکارهای بهینه‌سازی انرژی و اصلاح الگوی مصرف و توسعه انرژی‌های نو اظهار کرد: به منظور مقابله با تهدید کاهش منابع ایجاد امنیت انرژی و کاهش آلودگی محیط زیست تا کنون تلاش های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: آموزش‌های شهروندی و جلب مشارکت برای فرهنگ‌سازی و ایجاد هسته‌های تشکل‌های مردمی و همیاران محیط زیست در محله کارون جنوبی، راه‌اندازی محیط زیست در محله هفت چنار و نگهداشت ایزو 14001، برخی از فعالیت‌های انجام شده در راستای بهینه‌سازی انرژی هستند.
 
پیغمبری هدف از احداث بوستان انرژی را توسعه تکنولوژی و ایجاد شرایط مناسب برای به کارگیری انواع نوآوری ها و تکنولوژی‌های سبز و پایدار برشمرد و گفت: مفهوم این پارک معمولا براساس سه عامل پایداری، تکنولوژی و آموزش استوار است.
 
رئیس اداره محیط زیست منطقه 10 در پایان در خصوص مکان نصب المان‌های مصرف انرژی در منطقه اظهار کرد: بوستان نیلوفر با نصب المان‌های مصرف انرژی پاک و تجدیدپذیر و آموزش شهروندان میزبان توسعه تکنولوژی‌های سبز و پایدار در منطقه است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
افزایش سرانه فضای سبز محلات مرکزی پایتخت
 
معان فنی و عمران منطقه 11 گفت: برای افزایش فضای سبز در محله انبار نفت باغ راه شیخ محمدی به مساحت 9 هزار و 540متر مربع احداث می‌شود.
 
محمد علی شاه حسینی معاون فنی و عمران منطقه 11در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران  با اشاره به احداث باغ راه در بزرگراه شیخ محمدی اظهار کرد: در جهت رفاه حال شهروندان منطقه و افزایش سرانه فضای سبز شهری در بزرگراه شیخ محمدی اداره فنی و عمران منطقه اقدام به احداث باغ راه به مساحت 9 هزار و 540 متر مربع نموده است. 

وی در ادامه افزود: پروژه باغ راه شیخ محمدی شامل دو هزار و 194مترمربع فضای سخت(جهت پیاده راه و محل نشستن عابرین) ، 24عدد پارکینگ حاشیه‌ای،‌دو آبنما به مساحت 170مترمربع است. 

شاه حسینی در خصوص دیگر اقدامات تصریح کرد:‌اجرای 322متر مربع فضای بازی کودک 6100مترمحل قرار دادن وسایل ورزشی و 4 هزار و 405 مترمربع فضای سبز از جمله دیگر اقدامات در پروژه باغ راه است. 

معاون فنی و عمران منطقه 11 در پایان گفت: اجرای فضای سبز و درخت و نصب مبلمان در حال انجام است. 
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
رونمایی کتاب "خط سفید"‌در فرهنگسرای کتاب
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 14 گفت: همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب، کتاب خط سفید در فرهنگسرای کتاب رونمایی می‌شود.
 
محمد حسن ذیبخش معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 14 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران  اظهار کرد: کتاب خط سفید در راستای شعار آسمان آبی، زمین پاک و به منظور نهادینه کردنم فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتارهای ترافیکی در 12 صفحه چاپ شده است. 
وی ادامه داد: در این کتاب "خط سفید" در قالب داستان به کودکان آموزش داده می‌شود. 
 
ذیبخش تاکید کرد: نامه‌ای به امام حسین(ع)، یار مهربان، همسایه ها، از سری "کتاب من" فرهنگسرای اخلاق است که در سال های  گذشته در  مناسبت‌های مختلف منتشر شده است. 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 14 در پایان گفت: فرهنگسرای کتاب از 16 تا 29 اردیبهشت ماه همزمان با برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مصلی امام خمینی(ره) دائر است و آماده خدمت رسانی به شهروندان است. 
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
*بزگراه‌ها و محورهای اصلی جنوب پایتخت ساماندهی می‌شود
 
معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 19 گفت: بزرگراه‌ها،‌محورهای اصلی و بلوارهای منطقه 19 ساماندهی،‌مرمت و بازسازی می‌شوند.
 
مهدی حاتمی معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 19 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح های فنی و عمران بسیاری در این منطقه اجرا می شود، اظهار کرد: در حال حاضر کندروی شمال آزدگان ساماندهی و بلوارهای نواحی 5 گانه و محلات 13 گانه منطقه 19، مرمت و بازسازی می‌شوند.
 
وی ادامه داد: همچنین مرمت و روکش آسفالت خیابان‌های شقایق و شکوفه در دست اجرا است.
 
حاتمی تصریح کرد: احداث سرویس‌های بهداشتی و مخازن بتونی در بوستان‌ها مرمت و بازسازی ساختمان‌های اداری منطقه 19 از اقدامات اجرایی معاونت فنی و عمرانی شهرداری این منطقه است.
 
وی در پایان گفت: احداث مساجد امام زمان (عج)، عبدل‌آباد، ابوالفضل و نعمت آباد و امام زمان (عج) شهرک رسالت ، تکمیل ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی از اقدامات دیگر شهرداری منطقه 19 است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مناطق ، شهرداری ، اخبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار