تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  مناطق شهرداری تهران هر روز اقداماتی را برای بهبود کیفیت زندگی در تهران انجام می دهند که می توانید همه این اخبار را در یک بسته خبری به صورت روزانه بخوانید.

راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی و اطلس جامع قرآن برای اولین بار در کشور

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک گفت: به هر مسجد، حسینیه و جلسه قرآن یک شناسه ورود برای کسب اطلاع از کلیه برنامه‌ها، کلاس‌های آموزشی و ساعت سخنرانی داده می‌شود.

سعید کارگران، در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: طرح جامع و کامل پایگاه اطلاع‌رسانی و اطلس قرآنی و مذهبی شهر تهران شامل اطلاعات کلیه فعالان قرآنی شهر تهران و طبقه‌بندی آنها از لحاظ رشته، سن، تحصیلات، جنسیت در بخش‌های هیئت‌های قرآنی در شهر تهران، اساتید‌ و نخبگان، هنرمندان قرآنی، حافظان قرآن به تفکیک میزان اجزاء حفظ شده، حائزین رتبه در مسابقات جهانی، کشوری و تهران، مدرسان جلسات قرآن، مجریان برنامه‌های قرآنی، گروه‌های همخوانی و مدیحه‌سرایی، سخنرانان، کارشناسان و خطیبان قرآنی در منطقه یک درحال راه‌اندازی است.

وی در ادامه گفت: جستجو در این پایگاه گسترده و بی‌نظیر که برای یافتن اطلاعات مورد نیاز به صورت نقشه می‌توان از ذکر نام محله و منطقه نیز استفاده کرد.

کارگران گفت: اگر در بخش جستجو نام محله‌ای ذکر شود کلیه اطلاعات در سطح محله و منطقه در دسترس قرار می‌گیرد که شامل جلسات قرآن، اساتید قرآن، برنامه‌های قرآنی است.

وی عنوان کرد: ارائه اطلاعات به صورت دسته‌بندی شده است یعنی اگر شخصی فقط رشته خود و سطح قرآنی خود ارائه نماید تمام اطلاعات شامل جلسات قرآن، کتب آموزشی، نرم‌افزارهای آموزشی به وی ارائه می‌شود و برگزاری جلسات آموزشی قرآن، محافل قرآن، تالار گفت‌وگو، گالری هنری و ارائه اخبار قرآنی از دیگر ویژگی‌های پایگاه است.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی


حضور شهروندان در بزرگترین همایش بزرگ رالی خانوادگی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 از برگزاری ششمین همایش بزرگ رالی به مناسبت اعیاد شعبانیه و آزادسازی خرمشهر خبر داد.

هاشم فخاری، در گفت و گو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 با اشاره به برگزاری ششمین همایش بزرگ رالی در منطقه اظهار کرد:‌ در آستانه فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و آزادسازی خرمشهر و همچنین در راستای شعار خطر سفید و ترغیب شهروندان به قانون مداری ششمین همایش بزرگ رالی در منطقه در تاریخ اول خرداد ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جوانان ظرفیت‌های بالفعل هستند و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود این مسابقات بهترین فرصت برایا ستفاده از این پتانسیل است تا جوانان توانمندی‌های خود را به عرصه نمایش بگذارند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 تصریح کرد: این مسابقات از بوستان جنگلی یاس آغاز و تا سالن گالری غربی برج میلاد ادامه داد و در سطح مناطق 22 گانه اجرا خواهد شد.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

ثبت نام زوج‌های جوان در جشن شکوفایی عشق

فاطمه دودانگه، مدیر امور بانوان معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 10 در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: زوج‌های جوان متقاضی شرکت در طرح مذکور می‌توانند تا تاریخ نهم خرداد ماه در اداره بانوان شهرداری ثبت نام کنند.

وی در ادامه در خصوص شرایط ثبت نام در این طرح گفت: زوجین متقاضی باید کمتر از 5 سال زندگی مشترکشان گذشته باشد، همچنین عدم حضور در جشن سال گذشته و حضور فعال زوجین در 6 کارگاه آموزشی شهرداری از دیگر شرایط حضور زوج های جوان در این جشن می‌باشد.

مدیر امور بانوان معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 10 افزود: ترویج الگوهای خانواده و زندگی خانوادگی مبنی بر آموزه‌های دینی در میان زوج‌های جوان، آموزش شیوه های همسرداری از جمله اهداف اختصاصی برای اجرای این طرح هستند.

دودانگه در پایان گفت: منطقه 10 بعنوان یکی از مناطق هادی انتخاب شده است و زوج‌های جوان واجد شرایط در تمامی مناطق 22 گانه در صورت تمایل برای حضور در جشن می توانند از طریق شماره 55176524 برای ثبت نام اقدام کنند.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی

برگزاری کارگاه‌های میراث فرهنگی ویژه کودکان

مدیر بافت تاریخی شهرداری منطقه 12 گفت: کارگاه‌های میراث فرهنگی ویژه کودکان اول تا پنجم ابتدایی در طهران قدیم به منظور حمایت از آثار تاریخی برگزاری می‌شود.

محمد علی محمدی مدیر بافت تاریخی شهرداری منطقه 12 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: اداره بافت تاریخی منطقه جهت ارتقاء هویت و سبک زندگی ایرانی در قالب جشنواره میراث فرهنگی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کرده است.


وی گفت: کارگاه‌های میراث فرهنگی ویژه کودکان با هدف توسعه فرهنگی و تولید نگرش حمایتی نسبت به آثار تاریخی و آداب و رسوم بومی در میان کودکان برپا می‌شود.

محمدی در پایان گفت: موزه‌شناسی، تماشاخانه، نگارخانه، کتابخانه و ... از جمله بخش‌های متنوعی هستند که در این کارگاه آموزشی برگزار می شوند.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی


اجرای طرح ضربتی قوانین راهنمایی و رانندگی از خرداد ماه سال 94

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری منطقه 19 گفت: طرح ضربتی قوانین راهنمایی و رانندگی با آماده‌باش کامل پلیس راهور از خرداد ماه سال 94 در بزرگراه‌های منطقه 19 اجرا می‌شود.

رضا زلفی، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری منطقه 19 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح خط سفید و طرح ضربتی قوانین راهنما و رانندگی در این منطقه اظهار کرد: همزمان با طرح خط سفید و از خرداد ماه سال 94 پلیس راهور در طرح ضربتی قوانین و مقررات راهنما و رانندگی با اعمال قانون و لزوم توجه به حرکت در بین خطوط، توقف پشت چراغ قرمز در تقاطع‌ها و رعایت توجه به تابلوهای نصب شده، در آماده باش کامل است.

وی ادامه داد: طرح خط سفید تاکنون 90 درصد پیشرفت داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا 6 ما ه نخست سال 94 به پایان برسد.
زلفی تصریح کرد: در طرح خط سفید عملیات اجرایی 9 معبر اصلی که انتخاب شده ‌بودند به اتمام رسیده ‌است و بقیه معابر واقع در نواحی 5گانه و محلات 13 گانه منطقه 19 پس از مطالعه‌های انجام شده به پایان می‌رسد.

وی در پایان گفت: قوانین خط سفید در تقاطع‌های مطهری، شکوفه و شقایق – میثاق در دست اجراست و از خرداد ماه سال 94به صورت ضربتی در تقاطع‌ها و بزرگراه‌های منطقه 19 اجرا می‌شود.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

تجهیز و افزایش ناوگان اتوبوس‌رانی در جنوب پایتخت

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 از تجهیز و افزایش 40 عددی ناوگان اتوبوس‌رانی تا پایان نیمه اول سال جاری در این منطقه جنوبی خبر داد.

علیرضا اسفراینی‌نژاد، معاون‌ حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش و تجهیز ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری منطقه 20 گفت: در حال حاضر 450 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی منطقه 20 مشغول به فعالیت هستند که 40 دستگاه دیگر نیز تا پایان نیمه اول سال جاری به این ناوگان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری باید نگاه ویژه‌ای به ناوگان حمل‌ونقل داشته باشد، افزود: سن ناوگان اتوبوس‌رانی منطقه 20 خیلی پیر نبوده و در حد استاندارهای شهرداری تهران است.

اسفراینی‌نژاد ادامه داد: البته این سن بدون در نظر گرفتن اتوبوس‌های مشغول در خطوط BRT است چرا که این اتوبوس‌ها با توجه به جدید‌التأسیس بودن خطوط BRT از سن پایین برخوردار هستند.

وی ناوگان تاکسی‌رانی را نیز از ناوگان‌های مهم و تأثیرگذار در زمینه حمل‌ونقل عمومی برشمرد و گفت: در منطقه 20، 4550 تاکسی در قالب 3 پایانه اقدام به خدمات رسانی به شهروندان می‌کنند که نقش پررنگی در زمینه حمل‌ونقل مسافران به شهرک‌های اطراف و اقماری منطقه 20 دارند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 در پایان با توصیه به شهروندان مبنی بر استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی گفت: استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی علاوه بر کاهش آلودگی هوا منجر به تسهیل عبورومرور خودروها و همچنین کاهش حجم ترافیک در شریان‌های اصلی منطقه می‌شود.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید


انتهای پیام/
برچسب ها: شهرداری ، مناطق ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار