معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: طرح اول پارکومترها با هدف ایجاد عدالت فضای پارک برای خودروها در 13 خیابان اصفهان اجرا شد.

علیرضا صلواتی در گفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، با بیان این مطلب که اصفهان تا کنون تجربه  چندین بار استفاده از پارکومترها رادر فضای پارک شهری، داشته و متاسفانه با موفقیت همراه نبوده گفت: این طرح از ابتدای این هفته اجرائی و بهره‌برداری آن در تابستان از 2 ماه آینده انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این سامانه طوری طراحی شده که به صورت مکانیزه و بر اساس ساعت پارک خودروها نرخ‌بندی شده و براساس آن هزینه پارک خودرو به صورت هوشمند پرداخت و دریافت می‌شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان هدف از اجرای این طرح را ایجاد عدالت فضای پارک برای خودروها، حذف دخالت نیروی انسانی و تشویق شهروندان به مدیریت زمان و حل شدن بسیاری از مشکلات پارک حاشیه‌ای برشمرد، و افزود: تا کنون 70 درصد به این اهداف رسیده‌ایم و قطعا با نظارت پلیس راهور و نیروی انتظامی و دوربین‌های نظارتی به وسیله  این ارگانها به موفقیت اجرای این طرح نزدیک‌تر می‌شویم.

علی رضا صلواتی در ادامه  گفتگو از تجهیز 13 خیابان اصفهان از جمله نظرشرقی، غربی، شمس آبادی، چهارباغ بالا، باغ گلدسته، فردوسی و شریعتی خبرداد، و گفت: تا پایان سال جاری تمامی نقاط دیگر اصفهان به این سامانه مجهز خواهند شد که با تجهیز این دستگاه‌ها و استفاده بهینه  شهروندان از آنها سیاست‌های تشویقی از جمله: تخفیف در هزینه  پارک خودرو نیز به صاحبان خودروها داده خواهدشد.

وی اظهار داشت: ما در شهر به صورت جدی با مشکل پارکینگ مواجه هستیم، و این در حالی‌ است که پارک‌های دوبل و غیر مجاز در خیابان، یا حتی مقابل فروشگاه‌ها و معابر بر این مشکلات می‌افزاید که که عملیاتی شدن این طرح می‌تواند در کاهش بسیاری از مشکلات حمل و نقل و ترافیکی و یا حتی کاهش تصادفات نیز تاثیرگذار باشد. 

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.