مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: ایران برای حل مشکلات و نیز تشریک مساعی با کشورهای منطقه آمادگی لازم را دارد و تمام تلاش خود را برای مبارزه با افراطیون و تکفیری‌ها به عمل آورده است.

 به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر ولایتی" دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در سفر به لبنان امروز دوشنبه با نبیه‌بری رئیس مجلس این کشور دیدار و در خصوص مسائل منطقه‌ای روابط دوجانبه و ضرورت مبارزه با گروه‌های تکفیری به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در ابتدای این دیدار رئیس مجلس لبنان ضمن خوش‌آمدگویی، نقش ایران را در حل مسائل منطقه‌ای مهم ارزیابی کرد و خواستار گسترش روابط دوجانبه شد؛ هم چنین در خصوص مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و جهانی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

ولایتی هم ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات به ارائه تحلیل جامعی از وضعیت منطقه‌ای و ضرورت وحدت و اتحاد هرچه بیشتر کشورهای اسلامی به خصوص در مبارزه با افراط‌گرایی و مبارزه با گروه‌های تکفیری پرداخت و گفت: امروز برابر برخی از کشورها که در جهت ایجاد تفرقه در جهان اسلام و حتی تجزیه بعضی از کشورهای اسلامی گام برمی‌دارند باید با اتحاد و تشریک مساعی مقاومت کرد و بی‌تردید به پیروزی در برابر دشمنان جهان اسلام خواهیم رسید.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌المللل در ادامه سخنان خود بر ضرورت حل برخی از مشکلات موجود در لبنان پرداخت و گفت: روابط ایران و لبنان تاریخی، دیرینه و تأثیرگذار بوده و لبنان در فرهنگ و سیاست جهان عرب تأثیر داشته است.

وی در این دیدار که در فضایی بسیار صمیمی برگزار شد در پاسخ به تأکید رئیس مجلس لبنان درخصوص نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران برای حل برخی مشکلات در منطقه تصریح کرد: ایران آمادگی لازم برای تشریک مساعی با کشورهای منطقه برای حل مشکلات و موانع داشته و تمام تلاش خود را برای مبارزه با افراطیون و تکفیری‌ها به عمل آورده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار