تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

نگهداری مار پیتون در ویراریوم موزه دارآباد
 
مدیر موزه دارآباد گفت: جریمه قاچاق مارها درایران بین 100 تا 120 هزار تومان است.
 
مجید نواییان در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: مار پیتون از خانواده بوا و غیر سمی است که با استفاده از عضلات بدنی طعمه را خفه می‌کند و می‌بلعد، زیستگاه این مار در مناطق مرطوب شامل آسیای شرقی، فیلپین، هند و آمازون است.
 
وی در ادامه گفت: این مار در موزه دارآباد در فضای شیشه‌ای به نام ویواریوم نگهداری می‌شود که هوای این محفظه به صورت مرطوب است و نور خورشید نیز در این هوای رطوبتی به این محفظه می‌تابد.
 
نواییان عنوان کرد: مار پیتونی که در موزه دارآباد نگهداری می‌شود 5 متر است و می‌تواند تا 6 متر هم رشد کند حدودا 6 سال است که در موزه نگهداری می‌شود که یکی از شهروندان که قادر به نگهداری آن نبود این مار را تحویل موزه داد.
 
وی افزود : پیتون یک گونه خزنده خارجی است و متعلق به ایران نیست و اگر کسی این مار را از مراکز غیر مجاز خریداری کند نباید آن را در طبیعت رها ساز چون باعث انقراض و از بین رفتن دیگر پستانداران و پرندگان می شود.
 
نواییان اظهار کرد: خرید و فروش این خزنده برای قاچاقچیان سود آور است به همین دلیل به خرید و فروش آن در مراکز نگهداری حیوانات می‌پردازند وی به طور خاص جریمه‌ای برای مار پیتون در نظر گرفته نشده چون متعلق به ایران نیست وی برای مارها جریمه‌ای بین 100 تا 120 هزار تومان وجود دارد.
 
وی گفت: تا هنگامی که خواهان برای این مار و دیگر حیوانات وجود داشته باشد جلوی قاچاق این حیوانات را نمی‌توان گرفت و بیشتر با خریداران به صورت متخلف برخورد می‌شود.
 
نواییان افزود: 3 شرط اصلی برای نگهداری از این حیوانات در خانه وجود دارد شرط اول این که حیوانات از طبیعت برداشت نشده باشد دوم حیوانات در خطر انقراض نباشد و سوم بیماری‌های مشترکش با انسان قابل کنترل باشد و در کشور ایران چون نظارت خوبی وجود ندارد این حیوانات به صورت قاچاق وارد می‌شوند.
 
وی در ادامه گفت: بتا سازمان جهانی است که به نمونه‌های خانگی نظارت دارد که بیشتر این حیوانات با شرایط اصولی نگهداری می شوند.
 
 
 

شهرداری منطقه 2 رتبه برتر سلامت را کسب  کرد

اداره سلامت منطقه موفق به کسب عنوان نخست در بین مناطق بیست و دو گانه پایتخت شد.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ؛ ذبیح الله زارع معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه دو، در این‌باره گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف سلامت شامل دهکده سلامت در پارک پرواز، جشنواره غذا با شرکت 500 نفرمتقاضی، ارتباط با حلقه‌های سلامت مراکز دولتی وخصوصی، استفاده ازظرفیت‌های منطقه برای خدمت رسانی به شهروندان در زمینه ارائه مشاوره وکارگاه‌های سلامت موفق به کسب رتبه نخست شدیم.

وی افزود: تلاش سلامت یاران و مشاوران خانه‌های سلامت سراهای محله برای افزایش سلامت جسمی و شخصیتی شهروندان در طول سال منجر به جلب رضایت اهالی و موفقیت این واحد شده است.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

تجدید میثاق با رشادت‌های شهیدان دفاع مقدس

رییس امور فرهنگی شهرداری منطقه 7 از برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

سعید کاشانی، رییس اداره امور فرهنگی شهرداری منطقه 7 با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس گفت: این مراسم با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان و تقویت روحیه مذهبی در سطح جامعه برگزار می‌شود.


وی افزود: همچنین ویژه برنامه‌های متنوعی به مناسبت آزادسازی خرمشهر و تجدید میثاق با آرمان‌های آنان در دستور کار قرار دارد و در همین راستا این مراسم در روز سوم خرداد در مسجد حضرت حجت‌ابن‌الحسن واقع در خیابان سهروردی با حضور سرداران جنگ برگزار می‌شود.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

کاهش معضلات زیست محیطی در محور جمهوری

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 11  گفت: در راستای کاهش معضلات زیست محیطی مراکز زباله ساز ناحیه 3 شناسایی می‌شوند.

امیرحسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به شناسایی صنوف زباله ساز در ناحیه سه اظهار کرد: واحد بازیافت و محیط زیست شهرداری منطقه 11 ناحیه سه با همکاری سرای محله جمهوری در خصوص کنترل صنوف و مراکز زباله سوز موجود و جهت کاهش معضلات اقدام به شناسایی مراکز زباله ساز در محور خیابان جمهوری می‌کند.


وی در ادامه افزود: در این اقدام مراکز شناسایی می‌شوند و با عقد تفاهم نامه و ارائه کد اشتراک در خصوص جمع آ‌وری پسماندهای خشک آن‌ها، قبل از تخلیه و صدور پسماندها در محیط اقدام خواهند کرد.


عساری تصریح کرد: پس از آموزش چهره به چهره مخازن و کارتن پلاست و کیسه مخصوص جمع آوری پسماند خشک ارائه می‌شود.


معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 11 در خصوص اجرای طرح نگهداشت در معابر منطقه ادامه داد: اداره خدمات شهری ناحیه 3 اقدام به پاکسازی برچسب و پوستر در محورهای کاشان و فرعی‌های خیابان کاشان، سینا، هزارخانی می‌کند.

 


وی در پایان  گفت: به منظور زیبایی و فرح بخشی محیط شهری اقدام به رنگ آمیزی زیر مخازن و مخازن خیابان‌های سینا و هزار خانی می‌کند.

 

 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

برگزاری مراسم جشن "سقای آب و ادب" در منطقه 15

شهردار منطقه 15 از برگزاری 70 ویژه برنامه جشن و سرور به مناسبت فرا رسیدن اعیاد دهه او.ل شعبانیه در محلات و مساجد جنوب شرق تهران خبر داد.

علی‌اکبر انجمنی شهردار منطقه 15 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: برگزاری مراسم جشن "شورایاران" با مشارکت گروه های فعال مردم، نهاد و هیات‌های مذهبی و برپایی مسابقه فرهنگی زندگینامه امام حسین (ع) در مساجد شاخص محلات 20 گانه از جمله برنامه هایی است که به مناسبت سوم شعبان برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: مراسم جشن "سقای آب و ادب" شامل مولودی خوانی و نمایشگاه عکس با رویکرد حماسه جانبازان و ارائه محصولات فرهنگی در نواحی 8 گانه منطقه و همچنین نشست صمیمانه و تحلیل از 1پرسنل جانباز و آزاده منطقه به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز برپا می‌شود.
 
شهردار منطقه 15 تصریح کرد: همزمان با عید خجسته میلاد امام سچاد (ع) نیز مراسم جشن (شوق وصل) به همراه برپایی نمایشگاه عکس از زندگی‌نامه آن امام همام و ارائه محصولات فرهنگی در مساجد شاخص محلات 20 گانه منطقه به اجرا درخواهد آمد.

 

وی در پایان گفت: هویت بخشی سیمای بصری محلات منطقه و اماکن عمومی نیز به مناسبت این اعیاد خجسته با نصب بنر و آویزهای زینتی به همت معاونت خدمات شهری و روابط عمومی در همه اماکن و معابر منطقه انجام شده است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 

احداث کانال‌ها و شبکه‌های فاضلابی در جنوب پایتخت

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 19 گفت: کانال‌ها و شبکه فاضلاب در محورهای اصلی و بزرگراه‌های منطقه 19 احداث می‌شود.

مهدی حاتمی، معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 19 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم توجه به کاهش آلایندگی‌های محیط‌زیست و ارتقای سلامت شهروندان در این منطقه اظهار کرد: احداث کانال‌ها وشبکه فاضلابی در محورهای اصلی و بزرگراه‌های منطقه 19 به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی در دستور کار معاونت فنی و عمران شهرداری این منطقه قرار دارد.


وی ادامه داد: در این طرح عملیات عمرانی و لوله‌گذاری بلوارهای شقایق، شهرک حسینی و شهرک‌های بالادست شهرک حسینی در دست اجرا است.


حاتمی تصریح کرد: این طرح در حال حاضر در مرحله مناقصه و طراحی است و اقداماتی شامل حفاری و لوله‌گذاری‌های GRP در دست اجرا است و تا پایان سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.


وی در پایان گفت: مرمت و بهسازی معابر و محورهای اصلی نواحی 6گانه و محلات 13 گانه، مرمت و بازسازی ساختمان‌های اداری، احداث مخازن بتونی در بوستان‌های منطقه 19 از اقدامات دیگر شهرداری منطقه 19 است.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

رشد 3.75 برابری توسعه فضای سبز منطقه 20

شهردار منطقه 20 گفت: میزان توسعه و افزایش فضاهای سبز شهری در این منطقه جنوبی رشد 3.75 برابری نسبت به یک سال گذشته داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، منصور کتانباف با بیان این مطلب گفت: در سال گذشته عملیات احداث 112.5هکتار فضای سبز شهری آغاز شد که با این احتساب، نسبت توسعه فضاهای سبز شهری این منطقه جنوبی نسبت به یک سال گذشته، رشد 3.75 برابری داشته است.

کتانباف افزایش سرانه های فضای سبز را از اولویت های مدیریت شهری تهران و در راستای ارتقاء محیط زیست شهر برشمرد و ادامه داد: ایجاد 16 بوستان و ده ها قطعه فضای سبز در منطقه 20 با هدف بهره گیری از اراضی بلا استفاده، انجام شد تا علاوه بر زیباسازی سیمای عمومی شهر، دسترسی شهروندان به تفرجگا ه های شهری افزایش یابد.

وی حاشیه بزرگراه های آزادگان، شهید آوینی، شهید کریمی، امام علی(ع)، شهید رجایی و بوستان های عطریاس، هلال احمر، فیروزآبادی را از جمله فضاهای سبز تازه احداث شده عنوان کرد و افزود: به منظور بهره مندی ساکنان روستاهای محدوده حریم منطقه 20 از امکانات رفاهی، توسعه فضاهای سبز و تفرجگاهی در این محدوده نیز انجام شده که احداث بوستان های شهدای قلعه نو، قمی آباد، قاسم آباد، زمان آباد و محمودآباد، و دو مسیر باغ راهی در این راستا بوده است.

کتانباف با اشاره به اینکه توسعه فضاهای سبز شهری همچنان در دستور کار است گفت: در سال 94 نیز نیمی از بودجه حوزه امورشهری منطقه به احداث فضای سبز و بوستان اختصاص دارد که ساخت بوستان هایی از جمله باغ مینیاتوری، خانواده، توسکا و قدس از جمله آنها هستند.

 

شهردار منطقه 20 در پایان یادآور شد: در نهضت درختکاری پایان سال 93 نیز حدود 174 هزار نهال با مشارکت شهروندان در محدوده شهری و حریم غرس شد تا علاوه بر ترویج فرهنگ کاشت نهال، بهسازی فضاهای سبز موجود و توسعه فضاهای سبز خانگی، حساسیت نگهداشت فضای سبز شهری در شهروندان ایجاد شود.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

 

ویژه برنامه‌ای تحت عنوان "شور یاران" و "سقای آب و ادب"

در آستانه فرارسیدن اعیاد مبارک شعبانیه و بزرگداشت روز پاسدار و جانباز شهردار منطقه 21 از برگزاری ویژه برنامه‌هایی تحت عنوان "شور یاران" و "سقای آب‌وادب" در منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، جمال بافرانی شهردار منطقه 21 با اشاره به اعیاد شعبانیه در منطقه اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار و میلاد ابوالفضل‌العباس و روز جانباز و همچنین امام سجاد (ع)، اداره فرهنگی منطقه ویژه برنامه‌هایی را از قبیل آذین‌بندی و نورپردازی مساجد و سرای محلات، برگزاری جشن، مولودی‌خوانی، سخنرانی مذهبی، مسابقات فرهنگی، برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از شهروندان در دست اجراست.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها با مشارکت مساجد و با محوریت محلات 17 گا نه منطقه در مساجد جامع، الغدیر، مسجد‌النبی (ص)، امیرالمؤمنین (ع)، فاطمه‌الزهرا (س) و امام محمدباقر (ع) و همچنین مراکز فرهنگی و سرای محلات یاس، باشگاه نفت، دریا، دانشگاه و آزادی برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه 21 عنوان کرد: نمایشگاه عکس، آیه‌های ایثار و ارائه حماسه جانبازان در در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی نیز در این ایام جهت بازدید شهروندان برگزار خواهد شد.

بافرانی، همچنین در پایان از برگزاری مراسم تقدیر از ایثارگران و جانبازان مشاغل در منطقه خبر داد.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

انتهای پیام/

برچسب ها: مار ، پیتون ، موزه ، دارآباد ، نواییان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار