معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از واگذاری آموزش صنایع‌دستی به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ نصرت‌الله سپهر اظهار کرد: آموزش یکی از مهمترین ارکان حفظ، احیاء و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که این مهم همواره در اولویت اجرای برنامه‌های این اداره کل قرار داشته و دارد.

وی ادامه داد: هرساله با اجرای برنامه های مختلف آموزش در نقاط شهری و روستایی استان به تحقق این هدف کمک کرده‌ایم و امسال نیز بنا را بر همین اساس داریم.

سپهر تصریح کرد: با توجه به اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی، امسال کار آموزش صنایع دستی استان را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در قالب یک فراخوان از تمامی شرکت‌های توانمند اجرای این کار دعوت کردیم که در مناقصه شرکت کنند که در نهایت شرکتی مشخص شد که بتواند به عنوان پیمانکار آموزش صنایع دستی استان را بر عهده بگیرد.

این مقام مسئول در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مقرر شدهاین پیمانکار نسبت به برگزاری دوره‌های 45 روزه در قالب 120 ساعت آموزش برای فراگیران صنایع دستی استان اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی در تمامی نقاط شهری و روستایی استان برگزار خواهد شد و هر دهیار و یا بخشداری که مایل به برگزاری این دوره‌های آموزشی در حوزه کاری خوداست، می‌تواند با مراجعه به معاونت صنایع دستی استان درخواست خود را ارائه کند که قطعا در کمترین زمان ممکن این دوره‌ها برگزار خواهد شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ورود بیشتر به امر آموزش صنایع دستی، آینده صنایع دستی ما پویاتر خواهد شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.