معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در هشت سال گذشته در زمینه سرمایه گذاری حوزه انرژی کاستی های زیادی داشتیم که در راستای جبران آن حمایت کامل از سرمایه گذاری در حوزه انرژی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: یکی از نیازهای امروز کشور سرمایه گذاری در حوزه تولید انرژی در زمینه های مختلف و از جمله انرژی های نوین است.


وی گفت: عقب ماندگی زیادی در زمینه سرمایه گذاری در حوزه انرژی در هشت سال گذشته رخ داده است که باید آن را جبران کنیم.


شریتعمداری گفت: جذب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور و نیز سرمایه گذاران خارجی در حوزه انرژی مورد استقبال است واز امضای تفاهم نامه های استانی با خارج از کشور نیز حمایت می کنیم.


جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با اشاره به فراهم نمودن زمینه های سرمایه گذاری در قبل ازانقلاب گفت: همین شرایط برای حضور سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور در داخل فراهم شد وبلکه عمیقتر به آن نگاه می کردیم.


معاون اجرایی رئیس جمهور وقوع جنگ را مانع حضور سرمایه گذاران مقیم خارج در کشور دانست و گفت: بعد از جنگ نیز تلاش کردیم تا شرایط فراهم شود و در دولت آقای هاشمی علی رغم مشکلات بسیار زیاد و نابودی زیر ساختها کارها آغاز شد.


شریعتمداری یادآور شد: در دوره طولانی بعد از آن نیز قدمهای بزرگی برداشته شد که ساختن راه ها ، نیروگاه ها ، زیر ساختهای ریلی و اقدامات دیگر از آن جمله بود که در این میان عدم توجه به آثار حرکت شتابان توسعه از ضعف های آن دوران بود.


وی یادآور شد: دردوره مسئولیت آقای خاتمی نیز اتهاماتی علیه ایران مطرح شد که انزوای ساختگی برای کشور رخ داد و تلاش شد در آن دوره با برخی اصلاحات روابط با خارج و برگشت سفرا انجام شد و امنیت روحی و روانی در حوزه پیرامونی کشور رخ داد.


وی با اشاره به فراز و فرود در مذاکرات هسته ای گفت: اگر مذاکرات هسته ای کاملا متوقف می شد مرگ نظام رخ نمی داد چرا که این نظام متکی بر مردم و ارزشها است ولی کندی چرخهای توسعه کشور از نتایج اخلال در مذاکرات هسته ای بود که عقب ماندن از برنامه چشم انداز توسعه را شاهد بودیم.


وی با بیان اینکه برگشتن به خط اقتدار و حل مشکلات با خارج مورد نظر رئیس جمهور بود و دکتر روحانی مذاکرات رامد نظر داشت و مردم نیز با شور به این ایده رای دادند و امروز نیز تفاهم افتخار آمیز توام با سربلندی را داریم و غنی سازی هسته ای درکشور پذیرفته شده است.


شریعتمداری گفت: چرخ سانتریفوژها همراه با چرخ زندگی مردم در این دوران می چرخد و امیدی که در مردم مشاهده می شود نتیجه تلاشهای انجام یافته است و رهبری معظم انقلاب نیز توصیه هایی داشته اند که دولت نیز در مسیر تعیین شده ایشان حرکت می کند.


وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دولت قبلی بر همین مواضع تاکید داشتند و حرکت تاکتیکی را مورد سفارش داشتند اما در دولت قبل گوش شنوایی برای این حرفها وجود نداشت امادولت فعلی این حرفها را شنید.


معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: فردای پس از روز تحریمها نیز مدینه فاضله را پیش بینی نمی کنیم اما توقف تحریمهای وحشیانه برای ما غنیمت بزرگی است که با حضورمردم وسرمایه گذاران فراهم خواهد شد.


وی تاکید کرد: ایران بنا به گفته خود سرمایه گذاران بهترین محل برای سرمایه گذاری است و باید شرایط فراهم شود و دولتی گری کاهش یابد وباید کارها به مردم واگذار شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.