دبیر علمی همایش «پسته، سلامت و پسته سالم» از برگزاری نخستین همايش ملی پسته و سلامت و پسته سالم طی شهریور ماه امسال در رفسنجان خبر داد.

وحید میرزایی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: همايش «پسته و سلامت و پسته سالم» می کوشد تا آخرين يافته های علمی در زمينه های مختلف پزشکی و کشاورزی را با حضور متخصصين داخلی به بحث و بررسی بگذارد.

وی یادآور شد: در بخش پزشکی، اين همايش می کوشد تا با ارائه نتايج پژوهشهای جديد، اهميت ويژه پسته به عنوان خشکبار و جايگاه آن در رژيم غذايی روزانه بشر و نيز تاثير آن در کاهش بروز برخی از بيماری ها را از زوايای مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

دبیر علمی همایش «پسته و سلامت و پسته سالم» با اشاره به محورهای همايش، افزود: پسته و سندرم متابوليک، پسته و بيماريهای قلبی و عروقی، پسته و بيماريهای کبد، پسته و کم خونی، پسته و بد خيمي ها، پسته و بيماريهای عفونی و ميکروبی، پسته و تغذيه محورهای همايش در بحث پسته و سلامت هستند.

میرزایی گفت: نخستين همايش کشوری «پسته و سلامت و پسته سالم» روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه امسال در پردیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.