هنر نمایش بهترین ابزار برای همدلی و همزبانی بین اقشار مختلف جامعه است در این هنر هر کس با هر زبان و هر نگاهی به یک دیدگاه مشترک می رسد.

مدیر حوزه هنری مازندران در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری، با اشاره به اینکه ۱۷ اثر نمایشی و پژوهشی در بخش‌های مختلف دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر بومی تیرنگ در استان به روی صحنه می‌رود گفت: در این جشنواره استان‌های گیلان، لرستان، کردستان، همدان، مرکزی، آذربایجان شرقی، گلستان، ایلام و مازندران حضور دارند.

دلشادی افزود: آثار نمایشی سقا نفار، هه پدرکی، آیین بومی در آیین ملی، شایان، دلخون نامه و زخمه دیروز به روی صحنه رفت و صبح امروز در سالن شهید باغبانی در بخش پژوهشی کوه‌شاه‌زند، آیین در آیین از استان مرکزی اکران شد و عصر امروز نیز درسه پارک ملل، قایم و روشن نمایش خیابانی تاسیانی از گیلان، حایات از آذربایجان شرقی، جنوک از کردستان، علم رخت کری و هزار سنگراز مازندران، تلپک از گلستان، کالبد از همدان ، آهنگ ایل از لرستان و رستم و سهراب از مرکزی در ساری به روی صحنه می روند.

مدیر حوزه هنری مازندران با بیان اینکه کارکردن در عرصه بومی صبر و پایداری زیادی را می‌طلبد، گفت: برگزاری دوازدهمین جشنواره تیرنگ یک فرصت ناب در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد تا در کنار دیگر هنرمندان کشور، بوم، فرهنگ و داشته‌های خود را معرفی کنند.

وی از برگزاری این جشنواره همزمان با جشنواره بهار نارنج در پایتخت بهار نارنج، ساری خبر داد، و گفت: این جشنواره از ۲۸ اردیبهشت ماه در ساری آغاز وتا ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: ساری ، همدلی ، اقشار ، جشنواره ، بومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.