با توجه به رشد جرائم نوین،هرچقدر تلاش برای جلوگیری از باگ ها در قانون بیشتر شود باز هم در قوانین سایبری خلاء هایی خواهیم داشت و به همین منظور باید مدام به روز شویم.

عزیز نجف پور دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،در خصوص خلاء های  قانونی جرائم سایبری گفت:وجود خلاء قانونی مانع از مدیریت صحیح فضای مجازی می شود چرا که هم دست مجرمان باز است و هم حدود اجرایی مسئولان مشخص نیست.

همچنین با توجه به رشد جرائم نوین،هرچقدر تلاش برای جلوگیری از باگ ها در قانون بیشتر شود باز هم در قوانین سایبری خلاء هایی خواهیم داشت و به همین منظور باید مدام به روز شویم.

دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی در ادامه اظهار کرد:مشکل اصلی ما وجود ناهماهنگی در مدیریت و عدم حکم رانی منسجم در حوزه فضای مجازی است.

شایان ذکر است که هم اکنون نهادهای مختلفی از جمله شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات،کارگروه تعین مصادیق مجرمانه،سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پلیس فتا هر یک سیاست هایی را برای مدیریت فضای مجاری به اجرا می گذارند.

وی ادامه داد:اگر اخلالی در حوزه فضای مجازی ایجاد شود این مسئله فضای امنیتی و سیاسی جامعه را دچار اختلال می کند و ناگهان تبدیل به بحران ملی می شود به حدی که توقع تشکیل ستاد بحران در جامعه ایجاد می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر شورای عالی فضای مجازی که به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است با بازدهی حداقل 50 درصدی فعالیت خود را انجام دهند و در عین حال مشارکت دستگاه های مختلف با وجود داشتن اختیارات منحصر به آنها را داشته باشد، مطمئن باشید  دیگر شاهد سوء مدیریت ها در فضای مجازی نخواهیم بود.


گزارش:فائزه نوروزبیگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.