جانبازان شیمیایی از شهرام ناظری دعوت کردند این استاد در سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت شرکت افتخاری داشته باشد که با استقبال و قبول وی مواجه شد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس ، به دعوت جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران، شهرام ناظری از خوانندگان و استادان موسیقی سنتی ایران بازدیدی دوساعته از موزه صلح تهران داشت و با دقت به موضوع جنایات شیمیایی که تماما از زبان و اوای پر از سرفه و چشمان اشکبار این جانبازان عزیز تشریح می‌شد گوش فراداد.
 
در این دیدار شهرام ناظری با تشکر از این دعوت و ضمن تقدیر و ستایش این قدرت عجیب فرا‌تر از انسان این عزیزان اظهار داشت: دو دلیل، تمامی صحبت‌های شما بزرگواران را برایم عینی‌تر کرده، دلیل ساده و اول آنکه به عنوان هموطن کرمانشاهی شما در آن زمان و این منطقه، خود نیز از نزدیک نظاره گر این فجایع تلخ بوده‌ام و دلیل اصلی‌تر و دوم آنکه بیان امروزین شما عزیزان بدور از هرگونه تکلف، کاملا علمی، شیوا و دقیق است که با حضور عینیتان بصورت سند هر مخاطبی را مجذوب و سپس مجاب خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: خواهش من از شما آن است که کاملا ریز و با ذکر جزییات برایم روایتگر باشید، من برای شنیدن بدین‌جا آمده‌ام، چون این حرکت انسانی و پیام صلح شما قابل تقدیر است.
 
 در ادامه، جانبازان شیمیایی از این استاد بزرگ آوازی موسیقی سنتی درخواست کردند تا حتما در (سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت در سال 1366) که به عنوان اولین شهر غیرنظامی در جهان مورد بمباران شیمیایی قرار گرفته در هشتم تیر امسال شرکت افتخاری داشته باشند که با استقبال و قبول وی مواجه گشت.
 
استاد ناظری سپس با گروه MOCT از ژاپن به رهبری خانم دکتر تسویا آشنا شده وبه عنوان یک ایرانی از زحمات این گروه در کمک به اشنایی جهانیان و بخصوص مردم ژاپن با موضوع جانبازان شیمیایی ایران تشکر کردند.
 
در انتها ایشان آخرین اثر موسیقایی خود را به موزه صلح تهران اهدا کرد و خانم کونیکو یامامورا (مادر شهید محمد بابایی) نیز کتاب (من زنده‌ام) اثر سرکار خانم معصومه آباد و فیلم‌های (خاطراتی برای تمام فصول) اثر مصطفی رزاق کریمی و (پژواک سکوت) اثر حمید زرگرنژاد را به نمایندگی از جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران به ایشان تقدیم کردند.
 
لازم به ذکر است که در این دیدار علی دهباشی سردبیر مجله بخارا نیزبه همراه شهرام ناظری حضور داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: موسیقی ، جانباز ، استاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار