نیاز جلب توجه و دیده شدن مشخصه اختلال شخصیتی است

یک روان‌شناس گفت: نیاز به دیده شدن و جلب توجه برای دیگران، استفاده از آرایش‌های نامتعارف و مدگرایی از علایم ابتلا به بیماری اختلال شخصیت است.

رضا ناظری روان‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران در رابطه با بدحجابی بعنوان یک بیماری، اظهار کرد: افرادی که مبتلا به بیماری اختلال شخصیت نمایشی هستند، خواهان جلب توجه دیگران نسبت به خود بوده و دارای شخصیت متفکر، سرزنده، نمایش‌گر و اغوا کننده هستند.

وی در ادامه افزود: این افراد تمایل شدیدی به خودنمایی و جلب توجه دارند و برای تامین این هدف، به کارهای غیر عادی از جمله پوشیدن لباس‌های عجیب و جذاب، آرایش‌های تند و نامتعارف و ژست های نمایشی خاص دست می زنند و دارای عواطف بسیار نمایشی و اغراق‌آمیز هستند.

ناظری در رابطه با علاقه‌ی این افراد به مدگرایی گفت: این افراد علاقه‌ شدیدی به مدهای جدید دارند و به دنبال تجربه تغییرات جدید هستند ، بدون اینکه نیازی به این تغییرات داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: دوشیزگان و بانوان جوانی که پیاپی در راستای ارضای تمایل سیری ناپذیر خود به نوگرایی و تنوع خواهی، به استقبال الگوهای نورس می‌روند و مایلند همواره خود را در قالب فرم‌ها و نقاب های جدید عرضه کنند، دچار اختلال شخصیتی هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار