خبر برکناری مجید زارعیان ، سرمربی تیم ملی جودو به یکی از پر متناقص‌ترین اخبار رسانه‌ها تبدیل شده تا جایی که هنوز مشخص نیست تکلیف سرمربی چیست؟

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مجید زارعیان بعد از نتایج ضعیف جودو ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتصاب شد این در حالی است که از همان ابتدا خبرهایی مبنی بر اینکه وی گزینه تحمیلی وزارت ورزش و جوانان است شنیده‌ می‌شد اما مسئولان فدراسیون این موضوع را رد کردند و گفتند زارعیان انتخاب خودشان بوده است.

 به هر حال سرمربی تیم ملی کار خود را به صورت رسمی از ماههای آخر سال 1393 آغاز کرد و تشکیل اردو داد اما بارها در مصاحبه‌های  خود با رسانه‌ها اعلام کرد که از وی انتظار معجزه نداشته باشیم زیرا کار جودوی ایران با برگزاری چند ماه اردوی داخلی درست نمی‌شود، این گفته زارعیان در خصوص وضعیت جودوی ایران از نظر بسیاری از کارشناسان این رشته ورزشی درست است و جودو بعد از خروج ستاره‌های  تکرار نشدنی همچون آرش میر اسماعیلی ، مسعود آخوندزاده و محمود میران و سقوط هواپیمای حامل تیم ملی جوانان از پشتوانه خالی ماند.

اما در کنار این موضوع،  صحبت‌های  زارعیان موجی از ناامیدی از نتیجه نگرفتن بین ملی پوشانی که بعد از ناکامی در اینچئون سرخورده شده بودند را ایجاد کرد.

 بر اساس این گزارش: یکی از مشکلات بزرگ زارعیان در ابتدای ورودش به تیم ملی حاضر نشدن جودو کاران با تجربه ای همچون محجوب و قاسمی نژاد به مراحل ابتدایی اردوها بود و هر دوی این  مدال آوران این رشته ورزشی دیرتر از سایر ملی پوشان به تمرینات اضافه شدند و شنیده‌ها حاکی از آن بود که این ورزشکاران با شخص سرمربی مشکل داشتند هر چند این موضوع هم در هاله‌ای از ابهام باقی ماند.
سرمربی تیم ملی قبل از رقابت های قهرمانی آسیا 2015 کویت، حضور در دو مسابقه برون مرزی را پیش بینی کرده بود، اما گرجستان به دلایلی نامعلومی لغو شد و ملی پوشان ایران در رقابت های جایزه بزرگ ترکیه شرکت کردند، حاصل تلاش آنها در این پیکارها فقط یک مدال برنز سعید ملایی بود، اما باخت یکی از نمایندگان ایران مقابل یمن و اعزام یکی دیگر از ورزشکاران ایران با چند کیلو اضافه وزن و حاضر نشدنش روی تاتامی مسابقات از دیگر اتفاقات رخ داده در جایزه بزرگ ترکیه بود.

سرانجام زمان رقابت های قهرمانی آسیا 2015 فرا رسید و تیم ایران با 7 نماینده در این پیکارها حاضر شد در حالی که باز هم تنها دلخوشی جودو ایران تک مدال برنز سعید ملایی ستاره این روزهای این ورزش المپیک بود، ضمن اینکه باخت مقابل نماینده عراق را هم تجربه کردیم.

پس از ناکامی چند باره جودو در رقابت های برون مرزی، واکنش مسئولان فدراسیون نسبت به این رقابتها، شنیده شدن خبر برکناری مجید زارعیان، از سرمربیگری بود هر چند این خبر بین رسانه ها رد و بدل شد اما در روزهای نخستین انتشار نه تایید شد نه تکذیب، روز گذشته زارعیان طی مصاحبه با یکی از رسانه ها اعلام کرد که برکنار نشده و رئیس فدراسیون به وی اعلام کرده که بدون توجه به حواشی به کار خود ادامه دهد اما بعد از آن آرش میراسماعیلی به عنوان مدیر تیمهای ملی خبر برکناری سرمربی را به رسانه ها اعلام کرد.

اکنون ضدونقیض ها قوت گرفته و با سکوت رئیس فدراسیون هنوز مشخص نیست که رستگار، صحبت های زارعیان را قبول دارد یا از مدیر تیمهای ملی حمایت خواهد کرد؟

به نظر می رسد، پشت پرده تمام این اختلاف نظرها آسیب زدن بیشتر به ورزش المپیکی جود است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ، جودو ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار