معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: اتحاد نیروهای مسلح کشورهای اسلامی راهکار مبارزه با تفرقه افکنی‌های دشمنان اسلام است که به عنوان یکی از اقدامات راهبردی سپاه محسوب می‌شود.

توانمندی‌های دفاعی و امنیتی سپاه را معنویت و بصیرت قرآنی آن فراهم کرده است / سپاه یک ارتش مکتبی، فکری و دینی است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار سرتیپ پاسدار "محمدحسین سپهر" معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز گرامی‌داشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در نشست خبری اظهارداشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همه ساله با برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌ها و سطوح مختلف درباره این مهم فعالیت‌های بسیاری در طول سال دارد که در پایان هر یک از بخش‌های مسابقات قرآنی با میزبانی یکی از نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال 94 مسابقات قرآنی برادران پایور و سربازان نیروهای مسلح شامل ارتش، سپاه پاسداران، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح به میزبانی سپاه از تاریخ 5 تا 7 خرداد در تهران افتتاح خواهد شد.

سردار سپهر تصریح کرد: 250نفر از برگزیدگان مسابقات نهایی نیروهای مسلح در 10 رشته حفظ کل، 20 جز، 15 جز، 10 جز، 5 جز و در 2رشته تحقیق و ترتیل و اذان در این مسابقات قرآنی حضور دارند و 15داور بین‌المللی و داوران نیروهای مسلح نیز این مسابقات را قضاوت می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: 60 نفر از برگزیدگان این مسابقات حائز رتبه های اول تا سوم خواهند بود و هدایایی به رسم یادبود دریافت خواهند کرد.

وی افزود: در این مسابقات از فعالیت‌ها و عملکرد قرآنی نیروهای مسلح اطلاعات لازم را کسب کرده و خدمت جامعه اسلامی عزیزمان منعکس خواهد شد و هم چنین در حاشیه این مسابقات نمایشگاه فعالیت‌های قرآنی برگزار خواهد شد.

سردار سپهر اظهارداشت: در نیروهای مسلح که پیشتاز مسابقات قرآنی در کشورهای اسلامی هستند همه ساله حدود 90 هزار نفر از کارکنان و سربازان در مسابقات مقدماتی،‌ نیمه نهایی و نهایی حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: در این مسابقات همچنین از خانواده شهید قرآنی سرهنگ پاسدار محمدنژاد که در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور به شهادت رسیده تقدیر خواهد شد.

سردار سپهر تصریح کرد: امسال با حضور بسیار خوب پایوران و سربازان بحث انس با قرآن، تقویت قرآنی، حفظ قرآن و فراگیری مفاهیم قرآنی به عنوان یک روش تربیتی منسجم و قطعی سالیانه در نیروهای مسلح که از انتظارات مقام معظم رهبری همین انس با قرآن کریم و پیشتازی در جهان اسلام است پیگیری خواهد شد که از این نعمت بزرگ استفاده شود.

وی افزود: مقام مدعو مسابقات امسال جانشین فرمانده کل سپاه خواهد بود و مقامات کشوری و لشکری در این مسابقات حضور خواهند داشت.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه درباره فعالیت‌های فرهنگی سپاه گفت: سپاه از بدو تاسیس خود اقدامات مهمی برای ارتقاء بصیرت دینی سربازان و کارکنان خود داشته که مهمترین مولفه آمادگی‌های رزمی سپاه در ابعاد سخت، نیمه سخت و فرهنگی و رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی معنویت افزایی و تربیت دینی و قرآنی کارکنان بوده و هست.

وی افزود: یکی از بزرگترین سازمان‌های فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران سازمان نمایندگی ولی فقیه در سپاه است که با وجود مجتمع دانشگاهی شهید محلاتی در قم و قدیمی‌ترین مرکز علمی پژوهشی به نام امام صادق(ع) در قم و با صدها پژوهشگر قرآنی نیازهای علمی نیروهای مسلح در بخش‌های اسلامی و انسانی را تامین می‌کند.

سردار سپهر اظهارداشت: در سال صدها اثر از این پژوهشگران تولید می‌شود و این سازمان با برخورداری از 5 هزار روحانی ثابت و شاغلین یک امکان تربیتی و تبلیغی و ترویجی برای همه رزمندگان ستادی را دارد.

سردار سپهر تصریح کرد: برخورداری از 127 هزار طلبه بسیجی در قم و مشهد و سایر حوزه‌های علمیه و بهره مندی از این عزیزان بسیار مهم بوده و در آمادگی‌های همه جانبه رزمی سپاه کارکنان ما به عنوان یک ارتش مکتبی در طول تاریخ انقلاب از این معنویات بهره مند بوده‌اند.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه افزود: 11 هزار هدایت‌گر و مبلغ دینی در سطح سپاه و بسیج وجود دارد و حلقه‌های صالحین در اقصی نقاط پایگاه‌های مقاومت سپاه در سراسر کشور دارد و حلقه‌های معرفتی آن از مهمترین مراجع ارتش مردمی و ارتش ده‌ها میلیونی بسیجیان است.

وی افزود: بیش از 12 هزار صندلی آموزشی در سراسر کشور برای دوره‌های مختلف و 7 هزار و 600 نفر اساتید دانشگاه و حوزه در سراسرکشور یکی از امکانات عالی تربیتی کارکنان سپاه است.

سردار سپهر تصریح کرد: وجود 9 هزارنفراز بازنشستگان شاغل که صدها اثر ارزشمند از این عزیزان در عرصه‌های فکری،عقیدتی، فنی، مهندسی و پزشکی در طول سال ارائه می‌شود از جمله دیگر اقدامات خوب این سازمان بود.

سردار سپهر اظهارداشت: یکی از اقدامات بسیار خوب دیگری که در سال 92 در سپاه پاسداران آغاز شد تربیت حدود 20 هزار نفر مربی قرآنی در همه سطوح مسئولیتی و تربیتی بوده که در سال 94، 30 هزار مربی قرآنی تربیت می‌کنیم که برای کمک به توسعه فرهنگ قرآنی بسیار مهم است.

وی افزود: همچنین قاریان، حافظان و مداحان قرآنی در سپاه تربیت می‌شوند که این توانمندی‌ها ان شالله در جهت توسعه فرهنگ قرآنی در بین بسیجیان و آحاد مردم است.

وی گفت: سپاه پاسدار انقلاب است و توسعه فرهنگ دینی و قرآنی را در نظر دارد و به عنوان یک تشکل معنوی در معارف و فرهنگ دینی از بیش از 7 هزار مدیر فرهنگی بهره‌مند است.

سردار سپهر در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان قرآنی کشور درباره اتحاد مسلمانان در شرایطی که برخی به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمین هستند گفت: یکی از اقدامات مهم سپاه این بود که بانی مسابقات قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی بوده که اولین بار بعد از پیروزی انقلاب میزبان یکی از 20 کشور اسلامی بود.

وی افزود: اتحاد نیروهای مسلح کشورهای اسلامی راهکار مبارزه با تفرقه افکنی‌های دشمنان اسلام است که به عنوان یکی از اقدامات راهبردی سپاه محسوب می‌شود.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: نکته دیگر اتحاد و همبستگی ملت مسلمان جمهوری اسلامی ایران است که امروز به حمد خدا ده‌ها هزار نفر از بسیجیان با توسعه مفاهیم قرآنی و برگزاری جلسات آن در این زمینه فعالیت می‌کنند و سپاه برای وحدت و همدلی و همزبانی در همه پایگاه‌های بسیج در قالب مساجد سراسر کشور پایگاه توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی را دارد و این به معنی اتحاد و همدلی و همزبانی است که اعضای یک منطقه در یک روستا و شهر زیر هدایت‌های قرآنی دارند.

وی افزود: یکی از افتخارات سپاه تعالی قرآن و معارفی در پایگاه‌های بسیج و مراکز سپاه است که به صورت یک برنامه دائمی درآمده است.

سردار سپهر گفت: سپاه یک ارتش مکتبی، فکری و دینی در دوران دفاع مقدس و پس از آن بوده است و فرماندهان آن توانمندی‌های تسلیحاتی و رزمی را به همراه کل مجموعه پوشش داده‌اند که در این زمینه سرآمد کشورهای منطقه و جهان اسلام هستیم اما آنچه که برای توانمندی‌های دفاعی و امنیتی و پاسداری از انقلاب زمینه را فراهم کرده بصیرت، معنویت، ولایتمداری، شهادت‌طلبی، مردم‌داری و مردمی بودن سپاه است که منتج از منویات مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: سپاه باید براساس این مولفه‌ها به عنوان پاسدار ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی به این مهم بپردازد و سازمان نمایندگی ولی فقیه در سپاه افتخار دارد که این کار را انجام بدهد و فرماندهان بالایی و میانی سپاه همگی در تعمیق معنویت فرهنگی حرکت می‌کند.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سوال دیگری درباره همکاری کشورهای اسلامی در زمینه قرآنی گفت: ما به وزارت امورخارجه اعلام آمادگی کردیم که دبیرخانه دائمی مسابقات ارتش‌های اسلامی کشورهای مسلمان منطقه باشیم که این نیازمند پیگیری عزیزان در وزارت‌خارجه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استقبال خوبی هم از این مسابقات در میان کشورهای اسلامی شده و ان‌شاءالله در آینده نیز برگزار خواهد شد و در دوره قبلی که بین 20 کشور اسلامی برگزار شد عمده رتبه‌ها نصیب رزمندگان ایرانی از سپاه و ارتش و ناجا شد. 

انتهای پیام/

 


 

برچسب ها: سپاه ، مسابقه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار