به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ دبیر علمی همایش ملی رسانه و گردشگری گفت: هدف از برگزاری این همایش بیان نظرات در فعالیتهای رسانهای است و اصحاب رسانه با خود بیندیشند که عملشان چگونه میتواند موجب توسعه گردشگری شود.
بختیاری افزود: چیستی و الزامات محتوایی و شکلی رسانه گردشگری، راهکارهای نقشآفرینی رسانهها در توسعه گردشگری شهری، نقش شبکههای اجتماعی و رسانههای نوین در توسعه گرشگری شهری، نقش رسانهها در آموزش شهروندی برای رويارويی با وضعیتهای نو پدید گردشگری، نقش رسانهها در ایجاد فرهنگ صحیح گردشگری و جلوگيری از زوال آداب، رسوم و سنتهای جامعه شهری از جمله محور های این همایش است.
وی با اشاره به این که رسانه ها چه نقشی در توسعه گردشگری دارند، گفت: رسانه ها می توانند هم به عنوان عامل باشند یعنی خود رسانه باعث بحث های توسعه شود و هم ناظر بر فعالیت سایر دستگاه های باشد.
دبیر علمی این همایش افزود: دکتر احمد توکلی دكترای مديريت رسانه، دکتر علی اصغر محکی دكترای علوم ارتباطات و مدير كل مطالعات فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و دکتر مژگان عظیمی دكترای جامعه شناسي توسعه – معاون پژوهشی پژوهشكده گردشگری جهاد دانشگاهی مشهد از سخرانان این همایش هستند.
همایش ملی رسانه و گردشگری هفتم خرداد به مدت یک روز در مشهد برگزار می شود.
انتهای پیام/گ