بر طبق گزارش‌های جهانی، به طور متوسط 70 تا 75 هزار نفر در روز به باسیل‌سل آلوده می‌شوند که اغلب این افراد در چند کشور کمتر توسعه یافته و فقیر زندگی می‌کنند.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بر‌اساس برآوردها، حدود یک سوم جمعیت دنیا یعنی بیش از 2 میلیارد نفر به باسیل‌سل آلوده هستند که درصد بالایی از این افراد، به طور جدی در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. 

وی با اشاره به اینکه سالانه به طور میانگین 7 تا 10 میلیون نفر به میکروب سل‌آلوده می شوند، افزود: در هر سال 1.5 تا 2 میلیون نفر نیز در سراسر جهان بر اثر سل جان خود را از دست می دهند.

خالصی تاکید کرد: بر طبق گزارش‌های جهانی، به طور متوسط 70 تا 75 هزار نفر در روز به باسیل‌سل آلوده می‌شوند که اغلب این افراد در چند کشور کمتر توسعه یافته و فقیر زندگی می‌کنند. 

وی یادآور شد: کودکان بیشترین گروه از نظر ابتلا و آلودگی به سل هستند و اغلب موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری در کودکان دیده می شود. 

خالصی خاطر نشان کرد: گسترش موارد سل فعال و مقاوم به دارو در سالهای اخیر، روند درمان این بیماری را با مشکلات زیادی مواجه کرده و هزینه‌های جانی و مالی را به شدت افزایش داده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار