معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: رفتارهای شهروندی گزینه ای است که در هیچ یک از کتاب ها و قوانین جاری برای آن تکلیفی نیامده است و جای آن در محور حقوق و تکالیف شهروندی خالی است.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، آیین اختتامیه سومین جشنواره مشکات در محور حقوق و تکالیف شهروندی امروز(سه شنبه ) با حضور حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، فیضی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، رفیع مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، ذاکری شهرداری منطقه 13، سلیم جوهری ریاست سامانه 137 شهرداری تهران، در تالار ایوان شمس برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در این نشست، گفت: سازمان های دولتی تکالیفی دارند و تکالیف و حقوقی نیز شامل شهروندان می شود.

وی در خصوص اهداف جشنواره مشکات ، اظهار کرد: جشنواره مشکات به دنبال این است که ماموریت ها و وظایف شهرداری را به مردم معرفی کند تا شهروندان نیز در اداره شهر همکاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی عنوان کرد: با توجه به شعار " شهر خوب ساختنی است، یافتنی نیست" که چند سال گذشته مطرح شد، شهر را باید مردم، مدیریت شهری و قوانین و مقررات ارتقا دهند.

وی در ادامه گفت: در مورد کار آمدی دین در اداره جامعه تئوری ای مطرح کردیم. یعنی دین برای اداره جامعه حرف هایی را گفته است که جامعه بشری بعد ها به آن نتایج دست یلفته است.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بر اساس دین شهرداری وظایفی دارد، خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه 137 و 1888 در شهرداری تهران کاری عاقلانه و دینی بوده است. مثلا دیوان مظالم کار صندوق پیشنهادات و انتقادات و سامانه 137 را انجام می داده است.

حجت الاسلام والمسلمینامرودی با تشکر از کارمندان سامانه 137، بیان کرد: پاسخگویان سامانه 137 با آرامش و متانتی که پاسخگوی شهروندان هستند، در واقع چهره ای از شهرداری و خادمین آن را ترسیم می کنند.

وی از دیگر اهداف جشنواره مشکات معرفی وظایف شهروندان به آنان را عنوان کرد و گفت: کشوری که همیشه به مهربانی شهره است و در تمدن آن رفتارهای خوب موج می زند، باید شهروندان آن نیز در رفتارهای شهروندی نمونه باشند.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: فرهنگ نوعی جورچین است و مردم این شهر موحد و توحید محور هستند و جشنواره مشکات باید فرهنگ را در این شهر کنار هم بچیند.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی با توجه به اینکه یک مورد از عناوین محور حقوق و تکالیف شهروندی کم است، بیان کرد: حقوق شهروندی یعنی امتیازاتی که قانون برای شهروندان در نظر گرفته است، تکالیف شهروندی وظایفی است که شهروندان در شهر دارند و اینها مشخص شد است، ولی رفتارهای شهروندی گزینه ای است که در هیچ یک از کتاب ها و قوانین جاری برای آن تکلیفی نیامده است و جای آن در این محور نیز خالی است.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در خصوص انجام وظایف شهرداری، تصریح کرد: شهرداری امروز بیش از وظایفش وقت می گذارد، ولی برخی از شهروندان به عنوان یک شهروند نیز باید مطالباتشان را تنظیم کنند.

وی در خصوص تکالیف شهروندی گفت: تکالیف شهروندی فضایی است که شایسته یک زن و مرد متمدن با فرهنگ و فرهنگ دوست ایرانی است.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی اظهار امیدواری کرد این جشنواره با تلاش همکاران شهرداری تهران و همکاری شهروندان ادامه پیدا کند و به موفقیت دست یابد.  
انتهای پیام/
 
برچسب ها: قواعد ، شهری ، شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار