سازمان دامپزشکی و خدمات گیاهی روسیه به 6 کارخانه تولید مواد غذایی ایران مجوز صادرات ارائه داد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ریا‌نووستی؛ تحریم‌های غرب علیه ایران و روسیه موجب شد روابط دو کشور بیش از پیش تقویت شود و همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود را گسترش دهند. در همین ارتباط، مقامات روسی برای 6 کارخانه تولید مواد غذایی ایران مجوز صادرات کالا به روسیه صادر کردند.

سازمان دامپزشکی و نظارت بر خدمات گیاهی روسیه اعلام کرد: 6 کارخانه ایرانی شامل 4 کارخانه تولید‌کننده شیر و 2 کارخانه تولید‌کننده مرغ، اجازه یافتند کالاهای خود را به این کشور صادر کنند. این سازمان نام کارخانه های ایرانی را ذکر نکرد.

"یولیا ملانو،" دبیر مطبوعاتی سازمان دامپزشکی روسیه اعلام کرد: خرید مواد غذایی از 6 کارخانه ایرانی با پایان مراحل آزمایش میکروب‌شناسی و تعیین سلامت و کیفیت کالاهای تولید‌شده بوسیله این کارخانه‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

واردات مواد غذایی از ایران به روسیه می‌تواند کمک بزرگی به مهار تورم اقلام خوراکی در این کشور کند. پایین آمدن ارزش روبل و آغاز تحریم‌های یک ساله غرب علیه مسکو مشکلات اقتصادی فراوانی برای روسیه بوجود آورده است. مردم روسیه در ماه آوریل (فروردین) با افزایش 14.5 درصدی بهای شیر و فرآورده های آن مواجه شدند، این در‌حالیست که بهای مرغ نیز در این کشور 23.4 درصد افزایش یافته است.  

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
صادرات خیلی به نجات مردم از بیکاری کمک خواهد کرد.
آخرین اخبار