معضل دفع زباله شهرهای مرکزی مازندران برطرف شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، فرماندار ويژه شهرستان آمل با اشاره به جمع‌آوري زباله ۷ شهر استان در آمل، گفت: معضل دفع زباله شهرهاي مرکزي مازندران باید رفع شود.

غلامحسين شفيع‌زاده با اشاره به وضعيت زباله و تصميم‌گيري‌ها در جلسه کارگروه پسماند اين شهرستان، اظهار داشت: متاسفانه يکي از معضلات بزرگ آمل دپو و دفع زباله بوده که تنها منطقه جمع‌آوري زباله هفت شهر مازندران واقع در عمارت پس از سي سال جوابگوي دپو نيست.

وي ادامه داد: اين منطقه با وجود زباله‌هاي صنعتي و خانگي شيرابه‌هاي آن به سمت رودخانه بزرگ هراز جاري شده که اين وضعيت به لحاظ زيست‌محيطي و بهداشت براي مردم آمل مناسب نيست.

شفيع ‌زاده با بيان اينکه به منظور رفع اين معضل مهم کارگروه پسماند با حضور دستگاه‌هاي ذي‌ربط در اين شهرستان تشکيل شده است، تصريح کرد: يکي از مهمترين مساله از سوي دستگاه‌هاي اجرايي آمل نسبت به معضل زباله عدم ورود جريان سیاسی به اين امر است.

فرماندار آمل با اعلام اينکه با تلاش نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي ۴۵۰ ميليون تومان اعتبار به اين شهرستان اختصاص يافته است، اذعان داشت: اين اعتبار به منظور تجهيز و احداث سايت جديد دفع زباله مصوب شده است.

وي تاکيد کرد: يکي از تصميمات جدي مسئولان ذيربط در کارگروه همکاري با شرکت‌هاي توليدي بومي در زمينه احداث شرکت کمپوست و تبديل کود عالي زباله است.

شفيع‌زاده با بيان اينکه بهترين گزينه براي ساخت کارخانه و رفع مشکل زباله شهرستان آمل و هفت شهر مجاور زمين منطقه منال واقع در بلده نور است، تصريح کرد: در اين زمينه مسئولان استاني براي دريافت زمين و انتقال زباله به آن منطقه بايد با مسئولان امر ورود يابند تا اين مشکل بزرگ چند شهرستان رفع شود.

وي با اشاره به حضور سرمايه‌گذاران خارجي در اين استان و شهرستان براي ايجاد ساخت کارخانه زباله‌سوز و کمپوست را مناسب نداست و گفت: مازندران با وجود موقعيت جغرافيايي و استراتژيکي داراي سرمايه‌گذاران بزرگي است که با حمايت دولت مي توانند در اين زمينه ورود پيدا کنند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: ساری ، دفع ، زباله ، مرکز ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.