در مراسم افتتاحیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی؛

امیر کویت: از چارچوب توافق هسته‌ای ایران استقبال می‌کنیم

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در کویت آغاز بکار کرد.

امیر کویت: با نگرانی اوضاع عراق را پیگیری می‌کنیمبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، چهل و دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در کویت آغاز بکار کرد. 

امیر کویت نیز در افتتاحیه این نشست گفت: باید با چالش‌هایی که جهان اسلام با آن‌ها روبروست مقابله کنیم. باید با گروه‌های تروریستی که کشورهای ما با آن‌ها روبرو هستند برخورد کرد. 

وی افزود: ما با نگرانی اوضاع عراق را پیگیری می‌کنیم و از حفظ تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کنیم.

 "صباح الاحمد الجابر الصباح" ادامه داد: ما انفجار تروریستی را که در یکی از مساجد القطیف در عربستان سعودی رخ داد محکوم می‌کنیم. 

امیر کویت در پایان اظهار داشت:  "درباره برنامه هسته‌ای ایران، در حالی که از توافق چارچوب بین گروه پنج به علاوه یک و ایران استقبال کردیم و امیدواریم این تدابیر با امضای نهایی در اواخر ماه ژوئن آینده( تیرماه) کامل شود.

وی ادامه داد: "بار دیگر از ایران می‌خواهیم با جامعه بین المللی همکاری کند و به تلاش‌های کشورهای منطقه در برقراری روابط حسن همجواری پاسخ مثبت دهد و در امور داخلی (کشورهای منطقه) دخالت نکند و برای حفظ امنیت و ثبات منطقه همکاری کند."

 "عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان سعودی نیز اعلام کرد: عربستان برای مقابله با تروریسم از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد. 

الجبیر افزود: عربستان همه تلاش خود را برای تقویت همکاری بین کشورهای اسلامی به کار می‌گیرد. هدف تروریسم و طایفه گرایی تفرقه در امت اسلامی است.

الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه چهل و دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در کویت افزود: آنچه امروز در یمن رخ می‌دهد نشانه رنج امت اسلامی است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار