اولین همایش بزرگ وزنه‌برداری با هدف شعار تدبیر امید همبستگی و اقتدار وزنه‌برداری آغاز شد.

اولین همایش بزرگ وزنه‌برداریبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اولین همایش بزرگ وزنه‌برداری با شعار تدبیر و امید همبستگی و اقتدار وزنه‌برداری با حضور علی مرادی رییس این فدراسیون پیشکسوتان روسای هیات‌ها قهرمانان این رشته ساعت 14 امروز در مجل تالار وزنه‌برداری استادیوم ورزشگاه آزادی برگزار شد.

*مرادی: باید از ارکان اصلی وزنه‌برداری برای پیشرفت استفاده کنیم

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در همایش وزنه‌برداری گفت: به سهم خودم به عنوان یک عضو از خانواده وزنه‌برداری تشکر می‌کنم از همه کسانی که در این جا هستند از تمامی رسانه‌ها تشکر می‌کنم جا دارد از افرادی که در گذشته با فراز و نشیب‌های زیادی این مسئولیت را به عهده داشتند و در پیشرفت این ورزش تلاش داشتند قدردانی کنیم چند روزی که از برگزاری مجمع وزنه‌برداری با همکاری وزارت ورزش و شخص وزیر ورزش برگزار شد می‌گذرد که ماحصل آن انتخابات شفاف بود که من به عنوان خدمت‌گذار این رشته انتخاب شدم.

وی گفت: جا دارد از کسانی که این مسئولیت خطیر را به من دادند تشکر کنم در آینده باید برنامه‌ریزی کنیم تا با هم اندیشی مشکلات را برطرف کنیم و با همبستگی هدفمان را به سرانجام برسانیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: کار بسیار سختی پیش رو داریم و با هماهنگی وزارت ورزش این کار را انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: 3 رکن اصلی یعنی جهاد بین‌المللی فدراسیون ملی وزارت ورزش و خانواده وزنه‌برداری ارکانی هستند که باید از آنها استفاده کنند.

وی افزود: همچنین از همکاری کمیته ملی المپیک فدراسیون بین‌المللی بهره‌مند می‌شویم.

مرادی گفت: رویدادهای مهمی پیش رو داریم قهرمانی جوانان جهان قهرمانی بزرگسالان که باید با فدراسیون بین‌المللی متحد شویم تا لطف خدا شادی را به مردم هدیه دهیم.

*سجادی: باید افتخارات گذشته را تکرار کنیم

سجادی معاون وزیر ورزش در همایش وزنه‌برداری گفت: وظیفه خود می‌دانم که به اتفاق پیشکسوتان وزنه‌برداری بیایم قطعا این مراسم با ایام شعبانیه مقارن شده به فال نیک می‌گیریم خدا را شکر می‌کنم که شروع کار فدراسیون با ایام شعبانیه آغاز شد.

وی گفت: ما کمک می‌کنیم تا وزنه‌برداری افتخارات خوب گذشته را داشته باشد به علی مرادی می‌گویم و همچنین از حسین رضازاده به خاطر زحماتش تشکر می‌کنیم این مسئولیت‌ها مدام العمر نیست خوشحالم که یک قهرمان دیگر این مسئولیت را به عهده گرفت که سال‌ها مسئولیت وزنه‌برداری در آسیا را بر عهده داشت.

وی گفت: امیدوارم با همکاری خانواده وزنه‌‌برداری چرخ وزنه‌برداری به حرکت بیفتد چهره‌های که در این سالن هستند بخشی از تاریخ و سرمایه‌ وزنه‌برداری ایران هستند خوشحالم که مرادی دست روی حرکت استراتژیک گذشته است.

وی گفت: برنامه‌ریزی کنیم که نه تنها در این 4 سال بلکه در تمام دوران وزنه‌برداری مشکلی نداشته باشیم.

مرادی کار بسیار خوبی کرد پیشکسوتان را در مراسم دعوت کرد نباید انتظار داشت که افتخار بزرگی کسب کنیم اما مرادی تمام توانایی‌اش به کار می‌گیرد تا افتخارات گذشته را تکرار کند.

سجادی در لغو مزایده خصوصی سازی باشگاه‌های سرخابی گفت: امروز مصاحبه پوری حسینی را از رادیو گوش کردم و فهمیدم به نتیجه نرسیده‌اند. این بحث تا مرداد ماه موقف شده است و از مرداد ماه مطمئنا دوباره پیگیری خواهد شد زیرا اگر وزارت ورزش و جوانان تمایلی به این کار نداشت این 2 تیم را واگذار نمی‌کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باز شدن این بحث در مجلس باعث توقف آن می‌شود یا خیر، گفت: چنین چیزی نبوده و اصلا چنین تصمیمی گرفته نشده است.

سجادی در پایان اظهار کرد: تجلیل از کشتی گیران و تکواندوکاران به صورت همزمان برگزار خواهد شد. شاید روز آن مشخص نباشد اما قطعا برگزار می‌شود.

*سلیمی: توکلی شایستگی این را دارد که در رده بزرگسالان هم مربیگری کند

قهرمان سنگین‌وزن کشورمان در مورد شرایط تمرینات تیم ملی اظهار داشت: شرایط خوبی داریم فدراسیون کمک بیشتری نسبت به قبل می‌کند. از لحاظ تغذیه و امکانات گله‌هایی داشتیم اما در حال حاضر مواد غذایی با کیفیت بهتری به ما داده می‌شود. از لحاظ داروهای ویتامینه هم به همین صورت است.

وی در مورد صندوق حمایت از ورزشکاران بیان کرد: 4 ماه است به ما چیزی ندادند ما از قبل عید طلب داریم اما هنوز هیچی نگرفته‌ایم.

بهداد سلیمی در خصوص پاداش وزارت ورزش برای قهرمان المپیک تصریح کرد: بعد از مدتها انتظار بالاخره پاداش را دادند اما آن طور که انتظار داشتیم نبود. گفته بودند هر جابه‌جایی رکورد 3 تا سکه می‌دهند، من 4 بار جا به جایی رکورد داشتم که باید 150 سکه می‌دادند اما اکنون فقط 30 تا سکه دادند.

وی در مورد اردوهای برون مرزی گفت: نظر شخصی من این است که اردوهای داخلی بهتر است و امکانات در داخل ایران بهتر از خارج از کشور است. 

سلیمی در مورد سرمربی گری توکلی بیان کرد: من زیاد در جریان این انتخابات نیستم اما اکثریت نظر دارند که توکلی بهترین گزینه برای تیم ملی است. توکلی در رده سنی جوانان توانایی های خود را نشان داده است و شایستگی این را دارد که در رده سنی بزرگسالان نیز فعالیت کند. به هر حال امیدوارم هرکسی در نهایت انتخاب می‌شود دلسوز وزنه برداری باشد.

*انوشیروانی: می‌خواهیم با قدرت هرچه تمام‌تر در المپیک ظاهر شویم

قهرمان سنگین وزن کشورمان درباره برنامه‌های آینده‌اش گفت: 3 سهمیه از المپیک باقی مانده که باید بگیریم. می‌خواهیم کاری میکنیم که با قدرت هرچه تمامتر در المپیک حضور داشته باشیم.

وی در خصوص پیشنهاد هایی که برای مربیگری تیم ملی بزرگسالان داشته است بیان کرد: تمام این برنامه ها بعد از مسابقات قهرمانی جهان مشخص خواهد شد و هر کمکی از دستم بربیاید انجام می دهم. زیر ساخت های وزنه بردای خراب شده در حال حاضر پشتوانه ای نداریم و تمام تلاشمان کمک به جامعه وزنه برداری است. کمیته فنی هم هر تصمیمی بگیرد من احترام می گذارم و از آن حمایت می کنم.

انوشیروانی در پاسخ به این سوال که چرا وزنه برداری به این روز افتاده است اظهار داشت: تیم ها باید اردوهای مناسبی داشته باشند و کمیته ها هم وظیفه دارند در مسابقات شرکت و استعدادیابی کنند. رده سنی پایه هم رو به افت است و شرایط های خوبی را از دست داده است اما فدراسیون قدم های مثبتی برداشته و برنامه ریزی خوبی برای تیم های پایه دارد و در چند سال آینده موفقیت های زیادی را در این ورزش کسب خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار