معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تجهیز 90 بیمارستان از میان 560 بیمارستان به اتوماسیون بیمارستانی قبل از طرح تحول سلامت گفت: این تعداد پس از اجرای طرح تحول سلامت به 540 بیمارستان رسید.

محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ارتقای مدیریت نظام سلامت در تمام دنیا اظهار کرد: طرح ارتقای مدیریت نظام سلامت با 2 دهه تاخیر در ایران اجرایی می‌شود، تا قبل از طرح تحول سلامت 90 بیمارستان از 560 بیمارستان کشور به اتوماسیون بیمارستانی مجهز بود، این تعداد پس از اجرای طرح تحول سلامت به 540 بیمارستان رسید. این بیمارستانها امکان تبادل اطلاعات با سامانه‌ ملی را دارند و زیر ساخت‌های آن نیز در کشور فراهم شده است.

وی افزود: اتوماسیون بیمارستانها، مشکل نرم افزاری دارد و نرم افزارهای آن در اندازه کافی رشد نکرده است.مشکلات نرم افزاری را در بخش پرونده سلامت می‌بینیم این نرم افزارها فاقد این بخش هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: سال گذشته بیش از 26 نوع نرم افزار در بیمارستانهای کشور نصب شد، البته زیر ساخت‌های نرم افزاری آن توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی فراهم شده بود و توسعه نیافتن دانش نرم افزاری گریبانگیر بیمارستانها شده است، حال که ما به شرکت‌های داخلی در زمینه نرم افزاری اعتماد کرده‌ایم آنها نیز از نظر طراحی، پشتیبانی و ساخت نرم افزار پاسخی شایسته به ما بدهند.

 توجه به پزشک عمومی در سال 93
آقاجانی با اشاره به وضعیت پزشکان عمومی بیان کرد: اولین گروه از پزشکان که در طرح تحول سلامت مورد توجه قرار گرفتند، پزشکان عمومی بودند در گذشته بیش از 1000 نقطه کشور پزشک عمومی نداشت و رویکرد سال 93 وزارت بهداشت توجه به این پزشکان و جایگاه آنها بود که در بسیاری از مراکز بهبود پیدا کرد.

وی تصریح کرد: هنوز در زمینه‌ جذب و تعداد پزشکان عمومی کشور کمبود وجود دارد، تعرفه ویزیت این پزشکان در سال‌های 93 و 94 بهبود پیدا کرده است.

اصلاح تجهیزات BICU در سال جاری
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به محدودیت فرسودگی و قدیمی بودن بیمارستانهای سوختگی بیان کرد: سال گذشته چندین بخش BICU یا همان آی سی یو‌های سوختگی افتتاح و بازسازی شد، امسال شاهد احداث و اضافه شدن بیمارستانهای در حال تکمیل سوانح و سوختگی به بیمارستان‌های کشور هستیم

آقاجانی ادامه داد: تجهیزات بخش BICU بیمارستانهای سوختگی اصلاح خواهد شد و از نظر کیفی، کمی و هزینه‌ای به این بیمارستانها توجه می‌شود البته تعداد بیمارستانهای سوختگی کم است و فرسودگی آنها نیز به این مسئله اضافه شده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت ، طرح ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.