بیرجند؛

وجود ۵۶۰ بیمار سرطانی و شیمی درمانی در خراسان جنوبی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از وجود ۵۶۰ بیمار سرطانی و شیمی درمانی در خراسان جنوبی خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ گنجی فرد افزود: هم اکنون تعداد ۲۰ تخت شیمی درمانی در این مرکز فعال بوده و دو پزشک متخصص از سال گذشته در آن شروع به کار کرده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۲ بیمار تالاسمی و هموفیلی، بیش از ۱۳۰ بیمار ام اس و ۱۵۰ بیمار پیوندی از خدمات مرکز بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه گستره فعالیت مرکز بیماران خاص استان در حال افزایش است، یادآور شد: این مرکز به عنوان طرح پایلوت نمونه برداری و اجرای طرح در سایر استان ها راه اندازی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امسال در راستای طرح تحول اقدامات وسیعی برای بیماران سرطانی و شیمی درمانی انجام خواهد شد که یک نمونه آن تاسیس مراکز جامع است.

گنجی فرد با تاکید بر اینکه ارائه خدمات به بیماران سرطانی تنها محدود به یک تخت نمی شود، افزود: خدمات مشاوره ای، آموزشی، پایش های مستمر، خدمات آزمایشگاهی و دندانپزشکی از دیگر نیازهای این بیماران است که باید به آن توجه کنیم.

وی از راه اندازی درمانگاه های تخصصی ویژه بیماران خاص در مرکز جامع بیماران خاص استان خبرداد و افزود: در راه اندازی این مرکز تنها دید درمانی و تشخیصی نداریم بلکه با دید آموزشی و پژوهشی نیز مشکلات بیماران پیگیری می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: تاکنون کارهای پژوهشی در مورد بیماران ام اس انجام و به دنبال گسترش فعالیت های پژوهشی برای تمامی بیماران خاص هستیم.

گنجی فرد به فعال کردن کلینیک اختلالات خواب در مرکز جامع بیماران خاص استان اشاره کرد و گفت: در این کلینیک به دنبال این هستیم با انجام تحقیقات و پژوهش مشکل خواب که گریبانگیر بیماران خاص است را برطرف کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از تجهیزات ناقص بوده و برای تامین امکانات پزشکی نیازمند حمایت خیرین هستیم.
 
انتهای پیام /گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.