معاون برنامه‌ريزی اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: ايجاد يک بندر خشک، در دستور کار استان قرار دارد و توسط بخش خصوصی سرمايه‌گذاری می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، معاون برنامه ريزي اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي، دربازديد از محورهاي استان و از پروژه هاي راهسازي ، راههاي استان يزد را مهم ارزيابي کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل ريلي و جاده اي اين محورها از اهميت خاصي در کشور برخوردارند و ايجاد يک بندر خشک ، در دستور کاراستان قرار گرفته و مقرر است توسط بخش خصوصي سرمايه گذاري شود،باعث خواهد شد، سطح کيفي صنعت حمل و نقل استان ارتقا يابد.

اميني که براي شرکت در نشست  مسولان برنامه ريزي وحمل ونقل راه وشهرسازي به يزد آمده بود در خصوص اعتبارات پروژه ها گفت: حدود 40 تا45 در صد اعتبارات در سطح ملي را افزايش خواهيم داد و حداقل انتظار ما از مسئولان  استان يزد  اين است که20 تا25 درصد اعتبارات استاني را به بخش حمل و نقل اختصاص دهند که با توجه به اهميت و ميزان سطح ترافيک وسايل نقليه به ويژه وسايل نقليه سنگين بتوان نيازهاي اقتصاد کشور را در حوزه حمل و نقل تامين نماييم و کمکي در جهت چرخه اقتصادي کشور باشد.

وي با ابراز اميدواري از اينکه ظرف مدت 5 سال آينده کليه تعهدات عقب مانده جبران مي شود، افزود: سعي ما براين است که از ظرفيت هاي موجود قوانين، براي افزايش اعتبارات استاني استفاده کنيم تا نتوانيم  مطالبات پيمانکاران را تامين نماييم.

 معاون فني و امور توسعه زيربنايي سازمان مديريت و برنامه ريزي کشوردر اين نشست گفت:  در زمينه زيربناها و زير ساخت هاي راههاي کشور اعم از ريلي، جاده اي  پيشرفت خوبي داشته ايم.
شافعي افزود : نوع نگاه سازمان مديريت و برنامه ريزي کشوربه  توسعه راه ها ست وخوشبختانه در اين زمينه موفق بوده ايم.

ميرمحمدي، استاندار يزد گفت: ميزان تردد حمل مواد معدني در سطح محورهاي استان هزينه نگهداري اين راهها را بالا برده است و براي حل اين مشکل بايد بارهاي کاميوني را به ريلي منتقل کنيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، بندر خشک ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار