مازندران امسال پایلوت کیفی سازی نان در کشور شد و برای همین منظور همه نانوایی های استان نوسازی و بهسازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ استاندار مازندران عصر دیروز در جلسه پیگیری خرید تضمینی گندم از گندمکاران استان گفت : در حال حاضر 100هزار تن گندم در استان تولید می شود درحالی که 300هزار تن در استان است.

ربیع فلاح جلودار با اشاره به اینکه مازندران استان گردشگر پذیر است افزود: در حال حاضر بیش از 4هزار نانوایی در استان فعال است که برای کیفی سازی نان همه خبازی ها نوسازی وتجهیز می شود وکارگران وشاطر ها آموزش های بهداشتی را می ببیند.

وی سیاست دولت را خودکفایی گندم دانست و تصریح کرد: از همه امکانات در جهت خرید گندم بیشتر ازگندمکاران به صورت تضمینی و تحویل به سیلوها است.

ریس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با اشاره به اینکه 66هزارو700 هکتار امسال به زیر کشت گندم رفته است گفت : بیش از 188هزار تن گندم برداشت می شود.

حیدرپور افزود: پیش بینی خرید تضمینی از گندمکاران را 100 هزار تن اعلام کرد وافزود: اولین برداشت گندم از امروز در سطح 27 هکتار در بهشهر آغاز شده است.

وی درباره شایعه مبنی براینکه که بانک عامل خرید تضمینی گندم از گندمکاران کشاورزی است گفت : کشاورزان نگران نباشند هماهنگی های لازم صورت گرفته وبانک بابت دیون خود پول گندم آنان را دریافت نمی کند.

وی به حضور دلالان وواسطه های دربازار کلزا اشاره کرد وگفت: امیدوارم با حضور واسطه بتوانیم امسال حداقب 100 هزار تن خرید کنیم.

مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 2کشور نیزاز خرید تضمینی گندم هر کیلو هزار و150 تومان خبرداد وگفت : استانهای گیلان ،مازندران، گلستان و اردبیل به علت شرایط جوی ومیزان رطوبت هوا در این مناطق با افت 14 درصد از گندمکاران خریداری می شود.

ملک افزود : هم اکنون در شهرهای شرق استان ودر شهر جویبار وبابل گندم کشت می شود وامسال 31 مرکز خرید که 15 مرکز در کوهستان ومابقی در دشت مستقر است کار خرید وتحویل را از گندمکاران انجام می دهند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: مازندران ، کیفی ، نان ، کشور ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.