رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال استان اردبیل با تولید ۷۵۰ هزار تن گندم رکورد بیشترین تولید گندم در تاریخ کشت این محصول را در استان شاهد می‌شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی عصر افزود: از 750 هزار تن گندم تولید شده در سطح استان 550 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بوده که توسط مراکز خرید در سطح استان اردبیل خریداری می‌شود.

وی گفت : برای خرید گندم در سطح استان 63 مرکز خرید گندم اعم از سیلوهای دولتی و بخش خصوصی، انبار کارخانجات گندم و مراکز خرید سازمان تعاون روستایی تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم در استان بیان کرد:‌ قیمت خرید تضمینی با افت مفید 4 درصد و غیرمفید 2 درصد و میزان رطوبت برای شهرستان‌های اردبیل، گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار 14 درصد و سایر شهرستان‌ها با رطوبت 12 درصد به قیمت یک هزار و 155 تومان خریداری می‌شود.

سروی در ادامه گفت: امسال 368 هکتار از زمین‌ها و اراضی کشاورزی استان اردبیل برای کشت محصول استراتژیک گندم اختصاص یافته و با توجه به اهمیت این محصول کشاورزی در حدود 29 درصد از زمین‌های کشاورزی و زراعی استان به کشت این محصول اختصاص یافته است.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: اردبیل ، رکورد ، تولید ، گندم ، مراکز ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.