وزرای خارجه ایران و یونان ضمن رایزنی در خصوص تروریسم و افراط گرایى که در مناطق مختلف رو به رشد است، تاکید کردند: کشورها باید با عزم و اراده جدی‌تر با این تهدید و نگرانى مشترک به مقابله بپردازند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در یک سفر رسمی در آتن به سر می برد با کوجیاس همتای خود دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه رایزنی و تبادل نظر کرد. 

 ظریف با اشاره به اینکه توسعه و تعمیق روابط ایران و یونان مورد توجه تمامى مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران است، گفت: روابط سیاسى تهران - آتن همواره در سطح خوبى قرار داشته و روابط اقتصادى فیمابین در سالهاى اخیر تحت تاثیر برخى فشارهاى خارجى و تحریمها قرار داشته که باید با تقویت رایزنیها و دیدارها بر مشکلات فعلى فایق آییم.

 وزیر خارجه کشورمان افزود: ملتهاى ایران و یونان با پشتوانه چند هزارساله تمدنى خود نشان داده اند که در مقابل سختیها و فشارهاى خارجى مى ایستند و مقاومت مى کنند. 

نیکوس کوجیاس وزیر امور خارجه یونان نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ تمدن چند هزارساله و مشترکات فرهنگى دوکشور گفت: این سفر گام مهمى در جهت ارتقا مناسبات فیمابین است. 

وزیر خارجه یونان تقویت روابط با ایران در حوزه هاى مختلف اقتصادى، جهانگردى ، انرژى و کشاررزى و فرهنگى را مورد توجه جدى کشورش دانست و افزود: در اتحادیه اروپا از ظرفیتهاى موجود براى رفع موانع همکاریهاى ایران و اتحادیه استفاده خواهیم کرد. 

در این دیدار همچنین در خصوص تروریسم و افراط گرایى که در مناطق مختلف رو به رشد است تبادل نظر شد و طرفین تاکید کردند: کشورها باید با عزم و اراده جدی تر با این تهدید و نگرانى مشترک به مقابله بپردازند. 

استفادهاز ظرفیتهاى موجود در حوزه هایى چون اقتصاد و تجارت، انرژى، گردشگرى، کشاورزى، توسعه صنایع، فرهنگى، برقرارى خط مستقیم پروازى بین تهران و آتن، تقویت همکاریهاى کنسولى و ایجاد تسهیلات بیشتر براى صدور آسانتر روادید از دیگر محورهایی بود که مورد تبادل نظر و تاکید طرفین قرار گرفت. 

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه این سفر با نخست وزیر و رئیس مجلس نمایندگان یونان نیز دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، یونان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار