همايش ملي سبك زندگي اسلامي به همت دانشگاه مازندران، پژوهشگاه فرهنگ ومعارف اسلامي وبا مشاركت دانشگاه ها و موسسات علمي، پژوهشي و فرهنگي برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری،  به نقل از روابط عمومي دانشگاه مازندران، معاون آموزشي و پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي كشور، سبك زندگي را يكي از مواردي دانست كه بايد سالها بر روي آن كار و برنامه ريزي كرد، همچنين سبك زندگي را با شيوه ي زندگي متفاوت دانست و افزود: همه ي موجودات در عالم خلقت به يك شيوه اي زندگي مي كنند اما كلمه ي سبك زندگي متفاوت با شيوه ي زندگي است.

حجت الاسلام رنجبران با اشاره به اين مطلب كه جوانان و انديشمندان ما در مسيري قرار گرفته اند كه بايد روش هاي جديد سبك زندگي را انتخاب كنند، افزود:جامعه ي ما سر يك پيچ تاريخي بايد مسيرش را انتخاب كند و فقط شيوه هاي مرسوم گذشته براي ادامه ي حيات جامعه ي انساني ما كافي نيست.

وي آمريكا را از جمله كشوري دانست كه سبك زندگي خود را با توجه به تنوع مذهبي آن به ديگران و جهان مجاور خود صادر مي كند كه حتي فرانسه و انگلستان هم در مقابل فرهنگ و سبك زندگي آمريكايي احساس خطر مي كنند.

معاون آموزشي و پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي كشور با بیان اینکه جامعه در آستانه ي پيشرفت قرار گرفته است تصریح كرد: ما در كشورمان با توجه به اينكه در آستانه ي تمدن سازي هستيم و بر طبق فرمايش مقام معظم رهبري در دهه ي پيشرفت و عدالت قرار داريم، اسلام ناب مي خواهد در مقابل فرهنگ آمريكايي، يك نوع سبك زندگي را ارايه كند.

حجت الاسلام رنجبران: يكي از خطراتي كه احساس مي شود فرهنگ هاي مهاجم، ارزش هاي ما را ازنظر ظاهر، نگرش و حتي اعتقادات، مورد تهاجم قرار مي دهند اين است كه به بحث فرهنگ به عنوان خاص نگاه مي كنند.

وی به بخشي از حركت ها و بيداري اسلامي كه در سطح منطقه و دربرخي كشورهاي خاورميانه در حال شكل گيري است اذعان كرد و گفت: جامعه ي ما به واسطه ي بركت خون شهداي عزيز موجب گرديده تا مسلمانان منطقه به دستاوردهاي نظام انقلاب اسلامي ايران توجه ويژه كنند و به سبك زندگي اسلامي ايران توجه كنند.
 

انتهای پیام /گ

برچسب ها: مردم ، نظام ، خدشه ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.